Klantmanager WWB

Klantmanager WWB


Intern

20/11/2014


  • Omschrijving

    Startdatum   01-12-2014
    Einddatum:   28-02-2014
    Sluitingsdatum:  24-11-2014 23:59 uur
    Optie tot verlenging: Ja
    Aantal uur per week: 32
    Functie:    Klantmanager WWB
    Locatie:    Zoetermeer


    Gemeente Zoetermeer
    Zoetermeer is uitgegroeid tot een moderne, complete stad. In het stedennetwerk van Haaglanden en in de Delta-metropool nemen we een centrale plaats in. De inwoners waarderen 'hun' stad als een stad met veel ruimte en groen, een goede infrastructuur en een hoog voorzieningenniveau. In Zoetermeer wonen ongeveer 124.000 inwoners. De stad heeft ongeveer 48.000 arbeidsplaatsen te bieden.

    Toekomstvisie
    Zoetermeer blijft in beweging. Er ligt een toekomstvisie voor 2025, die inzet op het continueren van de vitale stad die we nu zijn. Die toekomstvisie, samen met het Masterplan en het Meerjaren-investeringsplan, moet ervoor zorgen dat Zoetermeer een aantrekkelijke stad blijft. Een stad met een gezonde financiële basis, waar het prettig wonen, werken en recreëren is. Daar hoort een organisatie bij, die succesvol met die dynamiek en ontwikkelingen om kan gaan en klaar is voor de toekomst. Om die toekomstgerichte organisatie te worden, wordt gewerkt aan een diepgaande organisatieontwikkeling.

    De afdeling Werk, Zorg en In komen (WZI)
    De afdeling Werk, Zorg en Inkomen biedt dienstverlening op het gebied van reïntegratie, werk en zorg voor de inwoners van Zoetermeer. De afdeling Werk, Zorg en Inkomen bestaat uit een vijftal teams, t.w. Beleid & Implementatie, Zorg en Inkomen, Werk en Inkomen, Handhaving en Bedrijfsbureau. Deze teams worden aangestuurd door een teammanager. De afdeling wordt aangestuurd door het afdelingshoofd.

    Opdracht
    De gemeente is op zoek naar ervaren klantmanagers, die zelfstandig de relaties beheren met klanten met zwaardere en/of meervoudige problematiek. De focus ligt bij deze inhuuropdracht voor 70% op de rechtmatigheid en voor 30% op de doelmatigheid.

    Inzake effectief en rechtmatig verstrekking van uitkeringen (70%):
    • Behandelen van aanvragen, heronderzoeken, mutaties en beëindigingen
    • Verrichten van onderzoeken en verwerken van de resultaten in GWS
    • Namens het College van B&W beslissen en redigeren van beschikkingen
    • Participeren in projecten waarin vorm wordt gegeven aan beleidsmatige ontwikkeling WWB

    Inzake realiseren uitstroom en sociale activering (zelf en/of door inschakeling van derden) (30%)
    • Voeren van (intake) gesprekken
    • Stellen van diagnose en uitdiepen van de klantsituatie (assesment)
    • Motiveren en selecteren
    • Uitvoeren van re-integratie- en activeringstrajecten: bemiddelen en plaatsen
    • Regisseren en monitoren van de trajectuitvoering door derden
    • Ontwikkelen en onderhouden van netwerken
    • Initiëren en (mede) ontwikkelen van nieuwe producten en werkmethodieken

    Algemeen voor de opdracht geldt:
    • Het behalen van beoogde resultaten
    • Behandeling van complexe(re), niet standaard, klantsituaties
    • Beslissingsbevoegd binnen gestelde kaders
    • Geven van voorlichting
    • Het signaleren van kansen en risico’s
    • Tijdig en nauwkeuring administreren
    • Uitvoering overige werkzaamheden in opdracht van leidinggevende

    Gunningscriteria (weging)
    1. Een relevante afgeronde HBO-opleiding (40%)
    2. Minimaal 3 jaar ervaring gedurende de laatste 5 jaar in als klantmanager WWB (40%)
    3. Minimaal 1 jaar ervaring gedurende de laatste 3 jaar met GWS (20%)

    De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.

    In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
    • Uitstekende communicatieve en redactionele vaardigheden
    • Proactief
    • Een netwerk kunnen opbouwen en onderhouden
    • Zelfsturend vermogen
    • In staat zijn de samenhang te zien

    CV-eisen
    Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

    Werkdagen
    De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: wordt in overleg vastgesteld

    Planning
    De gesprekken bij de gemeente worden in overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd worden hierover persoonlijk ingelicht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.

    Overige informatie
    ZZP-ers die reageren dienen in het bezit te zijn van een geldige VAR wuo of VAR dga. De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.


    Wij ontvangen graag uw meest recente CV, motivatie en uurtarief (zo scherp mogelijk i.v.m. selectiecriterium) indien u voldoet aan de eisen en wensen van deze aanvraag. Bij een positieve beoordeling mailen wij u een aantal documenten, zoals templates en verdere informatie met betrekking tot deze aanvraag.

  • Omschrijving Freelancer

  • Gebruikersnaam

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Management

  • Locatie Opdracht

    Zoetermeer

  • Provincie

    Zuid-Holland

  • Gewenste Reacties

  • Verspreiden via social media

BERICHT VAN OPDRACHTGEVER

  • 2014-11-25 09:32:15

    Wij hebben geen kandidaten ontvangen voor deze opdracht.