Beleidsmedewerker Wonen

Beleidsmedewerker Wonen


Intern

18/08/2017


  • Omschrijving

    Voor onze opdrachtgever, een non-profitorganisatie, is VBCI op zoek naar een Beleidsmedewerker Wonen

    Algemeen

    Standplaats:       De Bilt
    Startdatum:        04-09-2017
    Einddatum:        31-12-2017 (met optie tot verlenging)
    Uren per week:   24-32

    Werkzaamheden

    Als beleidsmedewerker Wonen ben je goed op de hoogte van alles wat er gebeurt op het beleidsterrein Wonen. Je ontwikkelt beleid en zorgt voor de uitvoering van dit beleidsveld. Je bent eerste aanspreekpunt voor de woningcorporatie, bestuur, inwoners en collega’s. Je neemt deel aan in- en externe werkgroepen en overlegstructuren over onder andere de regionale woningbouw-programmering, bouwprojecten, wonen en zorg, duurzaam bouwen- en gebiedsgerichte projecten

    Je bent in staat om trends, ontwikkelingen op het gebied van wonen en demografie en het gemeentelijk woonbeleid te vertalen naar concrete adviezen. Je kunt op basis van je kennis over de ontwikkeling van de woningvraag en -aanbod in de gemeente richting geven aan het ambtelijk overleg binnen de regio (U16) en met de woningcorporatie.

    Opdracht

    De belangrijkste werkzaamheden voor de beleidsmedewerker Wonen bestaan uit:
    Uitvoering geven aan de Woningwet cyclus met de corporaties
    Aanjagen sociale woningbouw, middeldure huurwoningen en transformatie   
    Nieuwe initiatieven beoordelen
    Uitvoering geven aan vastgesteld woonbeleid
    Deelnemen en bijdragen aan regionale werkgroep  
    Adviseren wethouder, college en raad
    Monitoren woningbouwprojecten

    Onze ideale kandidaat:

    Is in staat om heldere adviezen te formuleren en deze toe te lichten voor portefeuillehouder en/of raad (-scommissie).
    Heeft minimaal een afgeronde hbo- opleiding en evt. een post-hbo op het gebied van volkshuisvesting, ruimtelijke ordening, zorg en welzijn.
    Heeft relevante werkervaring (2-5 jaar) binnen een gemeente;
    Heeft ervaring met projectmatig werken en het aansturen van processen;
    Heeft gevoel voor politiek/bestuurlijke verhoudingen;
    Is samenwerkingsgericht, assertief en omgevingsbewust;
    Is communicatief goed onderlegd, zowel mondeling als schriftelijk.

    Functie-eisen 

    Minimaal 2 jaar relevante (hands on) werkervaring in een gemeente als beleidsmedewerker op het gebied van wonen en volkshuisvesting in de afgelopen 4 jaar
    Kennis van- en ervaring met de Woningwet cyclus met woningcorporaties
    Afgeronde relevante HBO- of WO-opleiding
    Selectiegesprek in tweede beoordelingsfase

    Competenties

    Politieke en bestuurlijke sensitiviteit
    Plannen en structureren
    Samenwerken
    Daadkrachtig
    Resultaatgericht
    Flexibel en klantgericht

    Herken je jezelf in bovenstaand functieprofiel en voldoe je aan alle eisen? Stuur dan direct jouw CV met begeleidend schrijven waarom jij de perfecte kandidaat bent voor deze functie.

    Selectiegesprekken voor deze functie vinden plaats op donderdag 31 augustus tussen 15.00 en 17.30 uur in Bilthoven.

    Heb je vragen over deze opdracht of over de selectieprocedure? Neem dan contact op.

  • Omschrijving Freelancer

  • Gebruikersnaam

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Overig

  • Locatie Opdracht

    Utrecht

  • Provincie

    Utrecht

  • Bijlagen

  • Gewenste Reacties

    Bedrag per uur

  • Verspreiden via social media