Intern
17/08/2017
Omschrijving
Voor onze opdrachtgever, een non-profitorganisatie, zijn wij op zoek naar een Business Controller
Algemeen
Standplaats: Hilversum
Startdatum: 04-09-2017
Einddatum: 04-02-2018 (met optie op verlenging)
Uren per week: 36
Werkzaamheden
Jij snapt het politieke spel en bent de sparringspartner van de actoren van het bestuurlijke besluitvormingstraject. Je zorgt ervoor dat het management en het bestuur goede beslissingen kunnen nemen op basis van analyses, business cases en toekomstscenario’s. Die analyses ‘verkoop’ je door verbinding te maken met de beslissers en ze in het gehele traject mee te nemen in je advies. Je pakt je verantwoordelijkheid om financiële processen en producten te verbeteren. Daarin komt jouw kennis van business control en blik vanuit klantperspectief sterk naar voren.
Wat ga je doen als adviseur business control?
Je zorgt voor de ontwikkeling en opstelling van informatie voor sturing en beheersing.
Je adviseert over beleidscontrol, kwaliteitszorg, kwaliteitsborging en bedrijfsvoering.
Je zorgt voor de ontwikkeling en toepassing van financieel economische en juridische principes op gebied van managementaccounting. Ook vertaal je deze principes naar gemeentelijke toepassingsgebieden. Denk aan onderbouwing van investeringsbeslissingen, kostencalculatie, budgettering, prestatiemeting, bekostiging en juridische vormgeving.
Je adviseert over de processen van strategie en planning, beheersing en bestuur, en toezicht en verantwoording. Zowel bij verbonden partijen, stakeholders en subsidierelaties als bij de eigen organisatie.
Je draagt actief bij aan de ontwikkeling van en kennisdeling over toepassingen van business control.
Functie-eisen
Een afgeronde relevante (bedrijfs)economische HBO/WO-opleiding
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als business controller bij een gemeente in de afgelopen 7 jaar
In de afgelopen 7 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente met 50.000+ inwoners
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als business controller die teammanagers adviseert op het gebied van bedrijfsvoering in de afgelopen 7 jaar
Aantoonbare ervaring met de financiële advisering van de afdeling Publiekszaken
Het cv moet maximaal 5 pagina’s bevatten en geschreven zijn in het Nederlands
Competenties
Zelfstandigheid
Verbindend vermogen
Flexibel
proactief
Overtuigingskracht
Oplossingsgerichtheid
Herken je jezelf in bovenstaand functieprofiel en voldoe je aan alle eisen? Stuur dan direct jouw CV met begeleidend schrijven waarom jij de perfecte kandidaat bent voor deze functie.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 25-08-2017.
Heb je vragen over deze opdracht of over de selectieprocedure? Neem dan contact op.
Omschrijving Freelancer
Gebruikersnaam
U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl
Opdrachtrubriek
Financieel en Administratief
Locatie Opdracht
Hilversum
Provincie
Noord-Holland
Gewenste Reacties
Bedrag per uur
Verspreiden via social media