Channel/Partner Manager

Channel/Partner Manager


Extern

12/03/2018


  • Omschrijving

    Voor een directe eindklant in Den Bosch zijn wij op zoek naar een
    Partnermanager voor NON Commodity producten
    Start: z.s.m.
    Duur: 6 maanden
    Uren: 40
    Onze opdrachtgever is een energiebedrijf. Naast het leveren van gas en electra verkopen zij ook zogenaamde NON commodity producten, zoals zonnepanelen Solar, isolatie en warmepompen.
    Op dit moment bestaat slechts 5% van de verkoop uit NON commodity producten. Dit moet over een aantal jaren 50% zijn.Om dit te realiseren is men op zoek naar een Channel/Partner manager die intern kan inventariseren welke NON commodity producten en mogelijkheden er zijn. En die met deze producten de (zakelijke) markt op kan. Er wordt niet zozeer getarget op eindklanten, maar op partners die het product kunnen gaan verkopen (denk aan witgoedleveranciers waarbij je bij aankoop van bijvoorbeeld een wasmachine, korting krijgt op de aanschaf van zonnepanelen).
    Werkzaamheden:
    - Analyseren/inventariseren, een plan maken, maar ook vooral dit plan direct activeren.
    - Nieuwe producten, nieuwe partners zoeken.
    * Het zodanig vernieuwen van het business model van de klant dat Non Commodity (E+) op termijn belangrijker wordt dan Elektriciteit en Gas
    * Samenwerken met alle relevante stakeholders (zakelijke marketeers / MD productontwikkeling / E+) en het organiseren van support waar nodig (UX-lab / IT / M&A / HR)
    * Het waar mogelijk inregelen en inschalen van concrete initiatieven (b.v. de Energie Fit Scan, B2B Solar propositie, en Online Carbon Footprint tooling) (initieren / uitbouwen / beheren en optimaliseren van producten, als onderdeel van duurzame productportefeuille)
    * Het leggen en beheren van het contact met onze servicepartners
    * Het monitoren van kwaliteit en compliancy bij de inrichting
    * Het ondersteunen bij in- en externe communicatie en activatie
    * Je rol als linking pin richting Europese initiatieven op dit gebied - je bent in staat om in een pan-Europese setting de strategie af te stemmen en internationale kruisbestuiving te bewerkstelligen. Daarnaast ben je in staat om de implicaties hiervan voor Nederland te organiseren (binnen zowel EZ als de andere BU/SU’s)

    We zoeken een kandidaat met een grote commerciële drive, die tevens beschikt over de inhoudelijke kennis en vaardigheden om samen het beste resultaat te leveren. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en vermarkten van de Non Commodity (E+) producten en diensten. Sleutel in deze functie is het zien van de (toekomstige) marktbehoefte en deze te vertalen in een concreet commercieel aanbod en bijpassende marketing activiteiten. De marktactivatie moet er op zijn gericht om een business op te bouwen die in potentie het hele bestaande business model kan vervangen. Voor E+ ben je verantwoordelijk voor een solide implementatie. Dit betekent * .a dat de customer journey aansluit bij de klant, de business cases kloppen, SLAs zijn opgesteld met partijen buiten de klant, en de communicatie goed en tijdig verloopt.
    De kandidaat die wij zoeken heeft:
    - Buitendienst ervaring
    - 5-8 jaar ervaring in een gelijksoortige rol: Tenminste 5 jaar relevante ervaring, bijvoorbeeld in product development, sales, propositie ontwikkeling, product management, marketing activatie
    - Sector ervaring is key, hoeft niet perse ervaring bij een energiebedrijf te zijn, mag ook ervaring zijn met de verkoop van zonnepanelen.
    - WO/HBO bachelor werk- en denkniveau
    Sleutel in deze functie is het zien van de (toekomstige) marktbehoefte en deze te vertalen in een concreet commercieel aanbod en bijpassende marketing activiteiten
    * Een goed track record om tot krachtige commerciële (realistische) proposities te komen:
    * Je hebt ervaring met het verkrijgen van inzichten in de (toekomstige) klant- / marktbehoeften
    * Je hebt de capabilities om marktbehoeftes om te zetten naar een solide business model
    * Je hebt execution power om het business model gecontroleerd, consistent en gefaseerd in te voeren
    * Je bent agile genoeg om te reageren op voortschrijdend inzicht uit de markt
    * Uitstekende commerciële en sociale vaardigheden om samen te werken en stakeholders (denk aan E+ Business Unit, Essent Zakelijk Marketeers en Sales Agents, Support Units) te activeren
    * Een externe oriëntatie in zowel de verkenningsfase als de realisatie-fase:
    * Breed netwerk (kennis instituten, branche organisatie, innovatie platform. Etc.)
    * Inzichten in proposities een aanbiedingen van concurrenten
    * Zicht op start-ups en (nieuwe) technieken die interessant kunnen zijn
    * Potentiele commerciële partners

    Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en vermarkten van de NON- commodity producten en diensten.
    Strategisch gezien de drijvende kracht om het business model van opdrachtgever zodanig te vernieuwen dat Non Commodity (E+) op termijn belangrijker wordt dan Elektriciteit en Gas.
    Samenwerken met relevante stakeholders en organiseren van support waar nodig (UX-lab / IT / M&A / HR).
    Inregelen en schalen van concrete initiatieven (b.v. de energie Fit Scan, B2B Solar propositie, en Online Carbon Footprint tooling) (initieren uitbouwen/beheren en optimaliseren van producten, als onderdeel van duurzame productportefeuille binnen het bedrijf).
    Contact leggen en beheren met onze servicepartners
    Monitoren van kwaliteit en compliancy
    Ondersteunen bij in- en externe communicatie en activatie
    De linking pin richting Europese initiatieven op dit gebied en bent in staat om in een Pan-europese setting de strategie te alignen en internationale kruisbestuiving te bewerkstelligen. Daarnaast ben je in staat om de implicaties hiervan voor Nederland te organiseren (binnen zowel de afdeling Zakelijk als de andere BU/SU’s)

  • Omschrijving Freelancer

  • Externe Website

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Marketing, Communicatie en Sales

  • Provincie

    Noord-Brabant

  • Verspreiden via social media