Financieel Specialist

Financieel Specialist


Extern

19/04/2018


  • Omschrijving

    Voor een directe eindklant in Leeuwarden zijn wij op zoek naar een Financieel Specialist.







    Start: z.s.m.



    Duur: 7 maanden



    Inzet: 38 uur per week







    Functie



    Als Financieel Specialistparticipeer je en voer je de financiële administraties en rapportages voor het Hypothekenbedrijf. Het opstellen en presenteren van financiële analyses op de verschillende balansgrondslagen (in hoofdzaak Solvency II en IFRS) vormen een belangrijk onderdeel in het werk. Je hebt daarbij veelvuldig contact met de stakeholders binnen en buiten het bedrijf. Naast deze meer reguliere werkzaamheden wordt verwacht dat je participeert in projecten rondom de overgang naar een nieuwe hypothekenadministratiesysteem, verschillende initiatieven om de distributiebasis van het hypothekenbedrijf te verbreden en nieuwe vereisten uit hoofde van IFRS 9 en marktwaardering te implementeren. De bedoeling is om verschillende projecteigenaren adequaat van dienst te zijn en tegelijkertijd zorg te dragen voor inbedding in de reguliere werkzaamheden door het opzetten en documenteren van controlestructuren en rapportageprocessen. Deskundigheid, verantwoordelijkheidsgevoel en een flexibele houding zijn hierbij van belang. Deze functie kent Leeuwarden als standplaats. De duur van het contract is in eerste instantie een halfjaar, waarna evaluatie plaatsvindt en verlenging kan plaatsvinden tot en met het verwachte einde de eerder genoemde projecten (in totaal 2 jaar).











    Jouw belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:



    Het opstellen, controleren, vormgevenen presenteren van balansdossiers



    Bewerken, analyseren, rapporteren en presenteren van financiële datastromen en uitingen. Zowel over de gerealiseerde performance als ook voor toekomstige projecties.



    Beheer, optimalisatie en afstemming met stakeholders van internal controls, productrationalisaties en procesverbeteringen



    Participeren in keyprojecten van het hypothekenbedrijf voor verschillende projecteigenaren ten behoeve van uiteenlopende onderwerpen



    Projectmatige werkzaamheden en aanpassingen in processen inbedden in controle- en rapportagestructuren







    Profiel



    Je hebt ervaring met- en kennis van financiële verslaggeving en risico beheersing. Jij bent goed in staat om mensen te verbinden, en bent overtuigend binnen het team en naar stakeholders als de toezichthouders, externe Accountants. Verder ben je daadkrachtig en ben je een initiator om veranderingen en verbeteringen door te voeren.







    WO werk- en denkniveau.



    Minimaal 3-5 jaar relevante werkervaring



    Inhoudelijke kennis hypotheekproducten en vertaling hiervan naar de financiële verslaggeving is een pré



    Projectmatig werken, de wil zich te verdiepen in complexe materie



    Ontwikkelings- / verbeteringsgericht



    Kwaliteitsgericht en procesgericht



    Een teamplayer met humor



    Verantwoordelijkheidsgevoel en flexibele houding

  • Omschrijving Freelancer

  • Externe Website

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Financieel en Administratief

  • Provincie

    Friesland

  • Verspreiden via social media