PMO Sturingsinformatie

PMO Sturingsinformatie


Extern

26/07/2016

Reacties: 0

Bekeken: 0


  • Omschrijving

    Functie
    Projectondersteuner

    Expertise


    Werkzaamheden
    PMO Sturingsinformatie

    Over KING:
    KING richt zich op het verbeteren van dienstverlening en bedrijfsvoering van gemeenten ten behoeve van hun inwoners en bedrijven. Dat doet KING onder andere door gemeenten te helpen bij ICT-gerelateerde vraagstukken en door het leveren van sturingsinformatie. En heel praktisch: KING wil gemeenten zo goed mogelijk ondersteunen bij de aanpak van de decentralisaties in het sociaal domein. KING is onderdeel van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten

    De afdeling Inzicht & Sturingsadvies:
    De afdeling Inzicht en Sturingsadvies (I&SA) telt 13 vaste medewerkers en richt zich op het verzamelen, ontsluiten en duiden van (sturing)informatie over en omtrent gemeenten. I&SA adviseert gemeenten in de toepassing van deze informatie ten behoeve van beleid, ontwikkeling, bedrijfsvoering en dienstverlening aan inwoners en ondernemers. Tot het takenpakket van I&SA behoort onder andere de website www.waarstaatjegemeente.nl (met o.a. de burgerpeiling en de monitor sociaal domein) en het kenniscentrum dienstverlening.

    Doel van de functie:
    De PMO biedt ondersteuning aan zowel projecten binnen de afdeling Inzicht en Sturingsadvies als aan lijnactiviteiten van die afdeling. Projecten kunnen bestaan uit een bundeling van regulier werk van de afdeling, projecten in het kader van het programma Digitale Agenda 2020 of projecten voor losse, separaat gefinancierde opdrachten. Voorbeelden van projecten zijn: Monitor Betaalbaarheid en Beschikbaarheid Wonen, Monitor Sociaal Domein, Digitale Agenda 2020, voorbereiding omgevingswet en ontwikkeling Website Waarstaatjegemeente.nl. Lijnactiviteiten omvatten zowel taken rond het beheer van de omgevingen van de afdeling, zoals “Waar staat je gemeente”, als taken rond de (reguliere) ontwikkeling van bestaande en nieuwe monitoring. De samenhang tussen deze reguliere- en de projectactiviteiten vraagt ondersteuning van een zeer ervaren PMO.
    De projecten en lijnactiviteiten kennen beide een hoog data- en ICT gehalte en dienen uiteindelijk concrete, tastbare producten voor onze eindklanten op te leveren. Gezien de dynamiek en de werkwijze op de afdeling zoeken wij een PMO die zowel ervaring heeft op deze terreinen als ook aantoonbare ervaring heeft opgedaan in Agile omgevingen en/of in het werken met Lean.

    Je bent dan in staat om snel en adequaat te schakelen tussen proces, inhoud en techniek en weet tijdig de juiste mensen in te schakelen indien nodig. Je ondersteunt het proces, de projecten en de mensen in de teams met als doel overzicht en inzicht te creëren voor de afdeling, het programma en de projecten. Je fungeert als het geweten van de afdeling en bewaakt zowel de afgesproken werkwijze als het beoogd resultaat. Je werkt daartoe samen met de kwaliteitsmanager en met andere ondersteuners op programma- en afdelingsniveau (o.a. officemanagement).

    Verantwoordelijkheden en resultaatgebieden:
    • Draagt mede zorg voor het planmatig opstarten en uitvoeren van projecten en richt daartoe de beschikbare middelen in en/of rolt de betrokken processen uit.
    • Ondersteunt de betrokken projectmedewerkers (o.a. adviseurs en experts) bij het projectmatig werken en bewaakt met en voor hen de voortgang.
    • Verzorgt de fysieke verslaglegging rond de project- en lijnactiviteiten en fungeert als eerste aanspreekpunt daarvoor.
    • Initieert en bevordert de onderlinge samenwerking en het effectief en efficiënt werken.
    • Is het geweten van de afdeling en spreekt mensen aan op het nakomen van de gemaakte afspraken en de afgesproken werkwijze.

    Kennis- en ervaringsvereisten:
    • HBO werk- en denkniveau; 

    • Uitstekende communicatieve vaardigheden en goed analytisch vermogen;
    • Ruime ervaring als PMO;
    • Aantoonbaar ervaring met Agile en/of Lean werken;
    • Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van PMO werkzaamheden in een politiekbestuurlijk krachtenveld en/of grotere programma’s bij complexe (overheids)instellingen;
    • Recente ervaring op het terrein van sturingsinformatie, (big)data en/of datawarehouse projecten;
    • Kennis op een of meer van de volgende gemeentelijke beleidsterreinen is een pré:
    o Sociaal domein breed, o Openbare orde, veiligheid, o Fysiek, wonen, leefklimaat, o Dienstverlening, o Bestuur, politiek en organisatie;

    Houdingaspecten:
    • Klantgerichtheid
    • Kwaliteitgerichtheid
    • Resultaatgerichtheid
    • Samenwerking
    • Analytisch vermogen
    • Anticiperen
    • Omgevingsbewustzijn
    • Verbindend
    • Omgevingsbewust;

    Bijzonderheden
    Bij het uitvoeren van deze opdracht is VOG verplicht: Ja
    Duur: 3 maanden
    Startdatum: ZSM
    Optie op verlenging: Ja
    Locatie: Den Haag
    Aantal uren per week: Gemiddeld 36 uur
    Uurtarief (per uur, all-in, ex BTW): Zo scherp mogelijk
    Datum geplande intakegesprek: 11-08-2016, tussen 09:00 en 12:00 uur.
    Sluitingsdatum van uw aanbieding: 05-08-2016, aanleveren voor 12:00 uur.
    Nominatiedatum Opdrachtgever: 08-08-2016 12:00 uur
    Branche/Klant: Overheid

    Regio
    Nederland - Zuid-Holland

    Startdatum
    Z.s.m.

    Duur
    3 maanden

  • Omschrijving Freelancer

  • Externe Website

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Management

  • Provincie

    Zuid-Holland

  • Verspreiden via social media