Project Portfolio & Resource Manager


Intern

09/01/2019


  • Omschrijving

    Voor onze eindklant, een overheidsinstantie, gevestigd in Den Haag, zijn wij op zoek naar een bekwame: Functie: Project Portfolio & Resource Manager Aanvraagnummer: 2019-017
    Werkniveau: HBO Standplaats: Den Haag
    Branche: Overheid Omschrijving: ACM gaat projectportfolio- en resource management inrichten om ervoor te zorgen dat het I-projectportfolio optimaal bijdraagt aan de doelen van de informatiestrategie en dat mensen en middelen optimaal worden ingezet. Jij geeft invulling aan dit proces en draagt zorg voor het inrichten en bewaken van de samenhang tussen projecten, het signaleren van knelpunten en identificeren van risico’s. Je rapporteert aan de programmamanager I-regie en geeft advies aan de i-board. Je stelt voorstellen op voor de nieuwe inrichting, draagt ze voor ter goedkeuring en voert deze uit. Je hanteert daarbij de practice Management of Portfolios (MoP). Jij draagt zorg voor optimale stuurinformatie door relevante informatie op te halen bij programma- en projectleiders, informatiemanagers en dienstenmanagers. Op basis van deze informatie stel jij periodiek de portfoliorapportage op. Je bereidt de afstemming en besluitvorming voor over het portfolio in de i-Raad en de-Board. Waar nodig adviseer je over de aanschaf van nieuwe software om tot goede invulling van de functie PP&RP; te komen. De Project Portfoliomanager verricht zijn werkzaamheden binnen het team I-Regie van de Directie Bedrijfsvoering. Voor een goede invulling van de functie is het cruciaal om samen te werken met andere disciplines binnen de afdeling en directie (w.o. informatiemanagers, programmaleiders, informatiebeveiligers, architecten en de afdeling Informatie & Automatisering). Ook werk je intensief samen met opdrachtgevers en met vakgenoten bij andere onderdelen binnen de Rijksoverheid. Dit vraagt om een proactieve en op samenwerking gerichte houding. Harde eisen / KO Criteria: • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als Project Portfoliomanager en/of Resource Manager
    • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring binnen het domein van de informatievoorziening en kennis van de rol van de CIO (Chief Information Officer)
    • Ervaring met het adviseren in een politiek-/bestuurlijke context binnen de Rijksoverheid
    • Ervaring met het toepassen van de best practice voor portfoliomanagement: Management Of Portfolios (MoP)
    • Ervaring met standaard methoden voor projectbeheersing en het toepassingen van standaard software voor projectadministraties. Zorg ervoor dat de eisen, goed in het CV naar voren komen! Competenties: • Analyseren
    • plannen en organiseren
    • bestuurs- en organisatiesensitiviteit,
    • initiatief en overtuigingskracht
    • communicatief vaardig Details: Startdatum: 01-02-2019 Einddatum: 01-07-2019
    Optie tot verlenging: Ja Aantal uur per week: 36 uur per week
    Uurtarief: € 80,- Sluitingsdatum aanvraag: 14-01-2019
    Contractvorm: Freelance / Payroll
    Contactpersoon: Dave Wassmer Telefoonnummer: 06-83690169 Interesse? Bent u beschikbaar, en kan u aan de gestelde eisen voldoen, dan ontvangen wij graag de volgende gegevens van u: • Meest recente CV in MS Word-format (inclusief achternaam, geboortedatum, woonplaats), en maximaal 5 x A4 formaat, in de taal van de aanvraag
    • Motivatie specifiek gericht op het bovenstaande functieprofiel; waarin (puntsgewijs) alle gestelde eisen, wensen, competenties worden toegelicht, en waarin goed naar voren komt, dat u aan de gestelde eisen kunt voldoen
    • Het uurtarief (exclusief BTW, inclusief reiskosten);
    • Beschikbaarheid en overige relevante informatie, zoals geplande vakanties.

  • Omschrijving Freelancer

  • Gebruikersnaam

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Management

  • Locatie Opdracht

    Den Haag

  • Provincie

    Zuid-Holland

  • Gewenste Reacties

    Bedrag per uur

  • Verspreiden via social media

BERICHT VAN OPDRACHTGEVER

  • 2019-01-14 08:55:52

    Deze aanvraag is gesloten.

    Team ICT