Senior administrateur

Senior administrateur


Intern

07/11/2017


  • Omschrijving

    Voor onze opdrachtgever, een non-profitorganisatie, is VBCI op zoek naar een Senior administrateur Algemeen
    Standplaats:       Groningen
    Startdatum:        27-11-2017
    Einddatum:        31-03-2018 (met optie tot verlenging)
    Uren per week:   32-40 Omschrijving De afdeling Financiën en Control van de opdrachtgever heeft ca. 45 medewerkers, verdeeld over de clusters Concerncontrol, Administratie en Beleid & Advies. Gezamenlijk is de afdeling verantwoordelijk voor een betrouwbare financiële administratie, de jaarrekening, begroting, voorjaarsnota, de najaarsnota en financiële meerjarenplanning, alsmede voor de financiële informatievoorziening. Daarnaast ontwikkelt de afdeling voorstellen op het terrein van financieel beleid en adviseert zij het management en het provinciaal bestuur over ontwikkelingen op het gebied van provinciale financiën. En de de afdeling is verantwoordelijk voor een goede administratieve organisatie en interne controle, zowel per afdeling als voor projecten met complexe financiële bestuurlijke risico’s en ziet toe op naleving daarvan. We zijn op zoek naar een ervaren senior administrateur voor de  duur van minimaal vijf maanden. Wij zijn op zoek naar een stevige senior administrateur die in principe zelfstandig de jaarrekening van de provincie kan opstellen. Je doet dat juist niet alleen, maar als onderdeel van een team. We verwachten dat de administratie en dus ook de jaarrekening van de provincie geen geheimen voor je kent. Je bent analytisch sterk en doortastend. Daarnaast ben je in staat om de andere administrateurs te coachen, begeleiden en uit te dagen. We verwachten van jou dat je samen met hen de organisatie in gaat, naar de klanten toe. Dit draag je ook uit, waardoor jouw collega’s gemotiveerd worden om ook de boer op te gaan. Je hebt een stevig karakter waardoor je weet van doorpakken en weerstand van de organisatie durft te trotseren. We hebben op een aantal terreinen stevige uitdagingen liggen. Ten eerste willen we aan de basis onze administratie verbeteren en het is belangrijk dat we onze maandafsluitingen verbeteren. De maandafsluiting moet er voor zorgen dat onze informatievoorziening betrouwbaar is, tijdig onregelmatigheden signaleert en daarmee de basis vormt voor onze gehele (financiële) informatievoorziening, of dat nu interne management of meer de meer bestuurlijke informatievoorziening is. We verwachten van jou hier een heldere visie op als het gaat om de wijze waarop je analyses uitvoert, de resultaten bespreekt en vertaalt naar (structurele) verbeteracties. En in een omgeving waar verantwoording afleggen hoog in het vaandel staat, dit alles goed vast legt en documenteert. Daarnaast zijn  we in de aanloop naar een verdere automatisering en digitalisering van administratieve processen en houdt je je bezig met het ontwikkelen en benutten van ons financiële systeem CODA/Unit 4. Een belangrijk streven van ons cluster is dat we er ook voor gaan zorgen dat alles wat nog wordt geëxporteerd naar, bewerkt, bijgehouden, gemaakt en aangeleverd in Excel, ook in onze systemen geborgd wordt. Ons streven is dat alle Excel bestanden en schaduwadministraties de komende jaren geïmplementeerd worden in onze processen en systemen. Dat vraagt een duidelijke visie op toepassing van IT-systemen en daar samen met de overige administrateurs handen en voeten aan geven. Niet alleen door grote lijnen uit te zetten, maar juist en vooral door samen met collega's de uitvoering ter hand te nemen. Persoonlijk profiel In het bezit van minimaal een afgeronde HEAO-BE opleiding, het liefst aangevuld met enige jaren ervaring/opleiding in de accountancy.
    Ruime werkervaring bij gemeenten/provincies.
    Kennis van het BBV is een vereiste.
    Een sterke drive voor IT is een must, kennis van CODA/Unit4 een pré
    Het CV bevat maximaal 5 pagina's A4 en moet Nederlandstalig zijn. Herken je jezelf in bovenstaand functieprofiel en voldoe je aan alle eisen? Stuur dan direct jouw CV met begeleidend schrijven waarom jij de perfecte kandidaat bent voor deze functie. ​Indien je door onze opdrachtgever voor een intake wordt uitgenodigd dan zal deze op maandagmiddag 20 november 2017 plaatsvinden. Heb je vragen over deze opdracht of over de selectieprocedure? Neem dan contact op met Johan Boekhoudt

  • Omschrijving Freelancer

  • Gebruikersnaam

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Financieel en Administratief

  • Locatie Opdracht

    Groningen

  • Provincie

    Groningen

  • Bijlagen

  • Gewenste Reacties

    Bedrag per uur

  • Verspreiden via social media