Senior Project Management Officer

Senior Project Management Officer


Intern

06/11/2018


  • Omschrijving


    Voor onze eindklant. een overheidsinstantie, met meerdere vestigingen in het land, zijn wij op zoek naar een bekwame: Functie: Senior Project Management Officer Werkniveau: HBO
    Standplaats: Utrecht / Woerden
    Branche: Overheid
    Aanvraagnummer: 2018-408
    Startdatum: 25-11-2018
    Verwachte einddatum: 25-11-2019
    Optie tot verlenging: JA Aantal uur per week: 40 uur per week
    Uurtarief: n.o.t.k.
    Sluitingsdatum aanvraag: 12-11-2018, 14.00 uur
    Contractvorm: Freelance / Payroll
    Contactpersoon: Dave Wassmer Telefoonnummer: 06-83690169 Omschrijving: Als Senior Projectmanagement Officer ondersteun je de programmamanager en de projectleiders in het uitvoeren van het programma en de projecten Kern Gezond. Dit behelst risicomanagement, administratieve en organiserende taken, maar nog belangrijker: je bent de rechterhand van de programmamanagers en projectleiders en fungeert als klankbord. Je bent een organisatietalent die ervoor zorgt dat de projectleiders en programmamanagers volledig ontzorgd worden op het gebied van procescoördinatie en rapportages. Je hebt een proactieve houding en brengt een dosis energie en vasthoudendheid mee. Je voert als Senior Projectmanagement Officer (PMO'er) in ieder geval de volgende taken uit: • assisteren van de programma-en projectmanagers bij het opstellen van programma- en projectplanningen en het bewaken daarvan;
    • voortgangsoverzichten verzamelen en afwijkingen signaleren en analyseren;
    • de programma- en projectmanager assisteren bij het opzetten van de (financiële en algemene) projectadministratie en het bewaken daarvan;
    • je maakt financiële prognoses, bewaakt het budget en adviseert over de inrichting van sturing op geld
    • periodieke programma- / projectrapportages samenstellen en rapportagetermijnen bewaken;
    • zorg dragen voor (centrale) project archivering met inachtneming van de richtlijnen hiervoor;
    • methodische ondersteuning geven voor MSP/PRINCE2 en/of Agile SAFe aan programma- en projectmanagers;
    • zorg dragen voor de bewaking van de richtlijnen t.a.v. kwaliteitsmanagement voor de projecten/programma's;
    • zorg dragen voor de invulling en bewaking van de richtlijnen van risicomanagement voor de projecten/programma's;
    • identificeren en actief mitigeren & communiceren van risico's en risicobeperkende maatregelen
    • bewaken en registreren resource management van de projecten/programma's
    • overige administratieve werkzaamheden.
    • opstellen en onderhouden van planning, waaronder een capaciteitsplanning (resource management) en integrale planning en deze bewaken;
    • bijhouden en najagen van actielijsten;
    • organiseren van meetings, agenda's voorbereiden en notuleren in overleggen waaronder programmamanagementteam (PMT), stuurgroepen en program board;
    • zorg dragen voor het communicatieplan, adviseren over en mede-invulling geven aan de inrichting van (project)communicatie
    • bewaken scope en sparring-partner van het programmateam.
    • zorg dragen voor alle inkoopverplichtingen van het programma conform inkoopbeleid van de organisatie. Harde eisen / KO Criteria: • afgeronde HBO opleiding
    • IPMA D of IPMA PMO gecertificeerd
    • Prince 2 Foundation gecertificeerd
    • P3O gecertificeerd
    • SAFE gecertificeerd
    • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met projectadministratie, projectfinanciën en -rapportages
    • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met het bewaken van relaties met andere projecten en begeleiden van projecten vanuit een governance structuur
    • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring binnen een PRINCE2/MSP omgeving • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met een Financiele planning, begroting en rapportage
    • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring binnen een Agile / Scrum omgeving Competenties: • Communiceren
    • Flexibiliteit
    • Overzicht • Plannen en organiseren
    • Resultaatgericht Interesse? Bent u beschikbaar, en kan u aan de gestelde eisen voldoen, dan ontvangen wij graag de volgende gegevens van u: 1. Meest recente CV in MS Word-format (inclusief achternaam, geboortedatum, woonplaats), en maximaal 5 x A4 formaat;
    2. Motivatie specifiek gericht op het bovenstaande functieprofiel; waarin (puntsgewijs) alle gestelde eisen, wensen, competenties worden toegelicht, en waarin goed naar voren komt, dat u aan de gestelde eisen kunt voldoen
    3. Het uurtarief (exclusief BTW, inclusief reiskosten);
    4. Beschikbaarheid en overige relevante informatie, zoals geplande vakanties.

  • Omschrijving Freelancer

  • Gebruikersnaam

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Management

  • Locatie Opdracht

    Utrecht

  • Provincie

    Utrecht

  • Gewenste Reacties

    Bedrag per uur

  • Verspreiden via social media