Senior vakspecialist bankgaranties (trade) SPOED

Senior vakspecialist bankgaranties (trade) SPOED


Intern

16/01/2017


  • Omschrijving

    INDIEN U ALS ZZP-ER OP DEZE OPDRACHT REAGEERT, KAN HET ZIJN DAT DE OPDRACHT OVER ENKELE MAANDEN IN EEN TIJDELIJK LOONDIENSTVERBAND VIA EEN VERLONINGSCONSTRUCTIE MOET WORDEN VOORTGEZET. IN HET MOTIVATIEVELD VERMELDEN DAT U HIERMEE AKKOORD GAAT ANDERS KUNNEN WE U NIET IN PROCEDURE NEMEN!

    Rabobank Nederland afdeling OPS BV SCT - Bankgaranties is per direct op zoek naar een Senior Vakspecialist Bankgaranties (Trade) i.v.m. bewust flexibele schil.
    Ben jij de coachende specialist op het gebied van trade-producten en is verbeteren voor jou van alle dag?

    De functie
    Binnen het team Bankgaranties verwerken we Bankgarantieproducten, beoordelen we handelsdocumenten en analyseren we (handels)transacties.
    Als senior word je o.a. verantwoordelijk voor unieke, complexe en risicovollere transacties. Je beschikt dan ook over diepgaande vakkennis. Naast deze inhoudelijke kennis en ervaring in het verwerken van Trade-producten. Je bent in staat om processen en werkwijze te optimaliseren, door verder te kijken dan de eigen afdeling en vanuit ketenperspectief en klant tot klant denken bestaande manieren van werken ter discussie te stellen om vervolgens tot procesverbeteringen te komen.
    Binnen trade zijn we sterk met veranderen bezig. Niet alleen omdat het moet, maar ook omdat het kan. Daarnaast hebben we een divers team met o.a. een aantal jonge ambitieuze collega’s. Van de senior verwachten we dat je met enthousiasme je kennis kunt delen en anderen kunt inspireren om het vak te leren. Daarnaast ben je in staat het team naar een hoger niveau kunt coachen. Kortom, jij bent een kei in je vak!

    Onze afdeling
    Binnen Operations Betalingsverkeer, is de afdeling Trade Services verantwoordelijk voor de operationele verwerking van het incasso, accreditief en bankgarantie product. Deze producten stellen de klant in staat risico’s in de internationale handel te verkleinen of uit te sluiten. In voorkomende gevallen wordt de Rabobank door een betalingsverplichting aan te gaan zelf partij in een internationale trans¬actie. Gezien de belangen van zowel de klant als de Rabobank is het belangrijk goed inzicht te hebben in de internationale stromen van financiën en fysieke goederen en diensten en om de gevolgen van de transacties te kunnen overzien. Trade Services heeft daarbij als doelstelling het juist en tijdig verwerken van documentaire producten tegen zo laag mogelijke kosten.

    Wij vragen
    • Je hebt een HBO-Bachelor afgerond
    • Zeer uitgebreide kennis van de trade-producten internationale bankgaranties en/of accreditieven.
    • Meerjarige operationele- en/of commerciële ervaring met de verwerking van de Trade-producten, internationale bankgaranties en/of Accreditieven,
    is een must.
    • Commerciële ervaring m.b.t. Trade advies is een pré.
    • Je bent in staat om gericht juridisch advies in te winnen en je neemt op basis daarvan een besluit of legt je advies voor aan het lijnmanagement.
    • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
    • Uitstekende beheersing van het (bancair) Engels.
    • Overige vreemde talen is een pré (Frans en Duits).
    • Grondige kennis van UCP 600 en ISBP/URDG en incoterms.
    • Ervaring met continu verbeteren en/of Lean is een pré.

    Daarnaast vinden wij het belangrijk dat je ambitieus en gedreven bent. Je stelt je professioneel, klantgericht maar ook kritisch op. Je hebt oog voor de klantbehoefte, maar weet ook de grenzen in je dienstverlening te bewaken en hier op een constructieve manier, mondeling en schriftelijk, over te communiceren met de klanten en je collega’s binnen de keten.

    Naast de Rabobank kerncompetenties Klantbelang centraal stellen en Samenwerken herken je je verder in de volgende competenties:
    • Communicatiekracht.
    • Verandervermogen.
    • Actief meedenken aan verbetermogelijkheden in je dagelijkse werk.
    • Zelfstandig kunnen werken.
    • Het delen van je kennis en ervaring met je collega’s, zowel binnen als buiten je team.
    • Het lef om je collega’s feedback te geven op hun werkwijze of gedrag met als doel het verder professionaliseren van de afdeling.

    Projectduur
    Start: zsm
    Duur: ca eind 2018
    Uren: 32/36 week
    Plaats: Utrecht
    Code: 112-r1
    Sluitingsdatum reacties: 16 januari 20.00 uur

    Uw Reactie:
    Als u aan bovenstaande eisen voldoet dan ontvangen wij van u graag vóór de hierboven aangegeven sluitingsdatum:
    • Een chronologisch CV (.word)
    • Motivatie gericht op dit project (maximaal 2000 tekens)
    • Uw uurtarief (inclusief reis- en verblijfkosten en ex BTW)
    • Uw mogelijke startdatum en eventuele vakantieplannen
    Wij verwachten van u exclusiviteit om te voorkomen dat u meerdere malen op dit project bij onze opdrachtgever wordt aangeboden. Mochten wij van uw aanbod geen gebruik maken dan zullen wij u hierover uiteraard nader informeren.

  • Omschrijving Freelancer

  • Gebruikersnaam

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Financieel en Administratief

  • Locatie Opdracht

    Utrecht

  • Provincie

    Utrecht

  • Bijlagen

  • Gewenste Reacties

    Bedrag per uur

  • Verspreiden via social media