Service Manager - Den Haag

Service Manager - Den Haag


Intern

13/08/2018


  • Omschrijving

    Voor onze eindklant, een gemeentelijke instelling in Den Haag, zijn wij op zoek naar een bekwame: Aanvraagnummer: 2018-306
    Functie: Service Manager
    Branche: Gemeentelijke instelling Standplaats: Den Haag
    Startdatum: 01-09-2018 [ of eerder ] Duur: 12 maanden
    Optie tot verlenging: Ja Aantal uren: 40 uur per week
    Tarief: € 85,- per uur maximaal Contractvorm: Freelance / Payroll
    Aanbieden tot: 24-08-2018, 15.00 uur Let op!
    Indien de opdracht niet binnen 12 maanden is gerealiseerd, en er dus verlengd moet worden, dan verwacht de opdrachtgever een aanpassing van het tarief € 5,- per uur. Gelieve hier rekening mee te houden! Omschrijving:
    Over de organisatie: De klant ondersteunt gemeenten bij het bundelen van kennis en expertise, zodat zij gezamenlijk hun gemeentelijke uitvoering kunnen verbeteren. De ontwikkelingen in de informatiesamenleving vragen in toenemende mate om kennis en flexibiliteit van de gemeentelijke organisatie. Ook is in de gemeentelijke dienstverlening een groot deel van de uitvoering in potentie gelijk voor alle gemeenten. Daarom willen gemeenten meer als collectief optrekken. Het gezamenlijk organiseren en invullen van gemeentelijke uitvoering leidt tot betere dienstverlening voor inwoners en bedrijven en tot een meer efficiënte inzet van middelen Doel van de opdracht: Binnen de unit Infra & Collectieve Inkoop wordt uitvoering gegeven aan het project GGI (Gemeenschappelijke Gemeentelijke Infrastructuur). GGI is een te realiseren landelijke gemeentelijke infrastructuur voor gemeenten die aansluit op de behoefte van gemeenten en samenwerkingsverbanden en hoge eisen op het vlak van veiligheid en betrouwbaarheid, die aansluit op GDI. De GGI bestaat uit onder meer uit landelijke infrastructurele componenten zoals een netwerk, actieve netwerkbeveiliging en diensten voor het makkelijk, betrouwbaar en veilig delen en uitwisselen van data. Voor het beheren van deze landelijke diensten wordt een service organisatie gerealiseerd. De senior IT Service Manager maakt onderdeel uit van deze nieuw te realiseren service organisatie. De senior IT Service Manager wordt verantwoordelijk voor de aansturing van de IT leverancier en het opstellen en bewaken van de SLA’s met de klanten. De dagelijkse werkzaamheden bestaan onder andere uit het organiseren van en sturen op het leveren van overeengekomen producten en diensten. Het is een zeer operationele opdracht, waarbij tegelijkertijd de service en de rol naar een meer tactisch niveau moet worden gebracht. Ook intern zal de business moeten worden begeleid in deze nieuw te ontwikkelen en te implementeren (beheer)processen. Essentiële onderdelen van de rol zijn leveranciersmanagement en ondersteuning bij contractmanagement en hierbij een optimale situatie creëren voor zowel klant als leverancier. Verantwoordelijkheden en resultaatgebieden: • Opstellen en implementeren benodigde beheerprocessen;
    • Opstellen en bewaken SLA’s met leveranciers en klanten;
    • Opzetten van, en leidinggeven aan, het klantondersteuningsteam;
    • Aansturen van leveranciers;
    • Strategische positionering mede vormgeven. Harde eisen / KO Criteria: • WO werk- en denkniveau bij voorkeur een opleiding bedrijfskundige informatica of informatiekunde;
    • Minimaal 10 jaar aantoonbare relevante ICT Service Management ervaring op het gebied van ICT-beheer binnen de overheid, bij voorkeur binnen de gemeentemarkt;
    • Minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring met verschillende beheermodellen en processen (ITIL, ASL, BISL);
    • Kennis van informatiebeveiliging en kaders zoals BIG, BIR, AVG en ISO 27001/27002;
    • Ervaring met aansturen externe ICT-leveranciers;
    • Ervaring met weerstanden/complexe politieke omgevingen;
    • Aantoonbare kennis en ervaring met het begeleiden en managen van gedeelde infrastructuurvoorzieningen (bv Shared Service Centra);
    • Ervaring met het organiseren van en sturen op het leveren van overeengekomen producten en diensten;
    • Aantoonbare kennis van en ervaring met (Europese) aanbestedingen en contractmanagement;
    • Affiniteit met softwareontwikkeling, beheer en releasemanagement is een pré;
    • Affiniteit met het speelveld van gedeelde voorzieningen tussen centrale en decentrale overheden is een pré. Competenties: • Samenwerkingsgericht
    • Klantgericht
    • Pragmatisch en hands-on mentaliteit
    • Kwaliteitsgericht
    • Resultaat gericht
    • Zelfstandig en onafhankelijk
    • Gestructureerd
    • Analytisch vermogen
    • Communicatief vaardig (schriftelijk en verbaal)
    • Anticiperend vermogen Interesse? Bent u beschikbaar, en kan u aan de gestelde eisen voldoen, dan ontvangen wij graag de volgende gegevens van u: • Meest recente CV in MS Word-format (inclusief achternaam, geboortedatum, woonplaats), en maximaal 5 x A4 formaat;
    • Motivatie specifiek gericht op het bovenstaande functieprofiel; waarin (puntsgewijs) alle gestelde eisen, wensen, competenties worden toegelicht, en waarin goed naar voren komt, dat u aan de gestelde eisen kunt voldoen
    • Het uurtarief (exclusief BTW, inclusief reiskosten);
    • Beschikbaarheid en overige relevante informatie, zoals geplande vakanties.

  • Omschrijving Freelancer

  • Gebruikersnaam

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Management

  • Locatie Opdracht

    Den Haag

  • Provincie

    Zuid-Holland

  • Gewenste Reacties

    Bedrag per uur

  • Verspreiden via social media

BERICHT VAN OPDRACHTGEVER

  • 2018-08-21 12:06:42

    Deze opdracht is gesloten!

    Team ICT