Service Manager - Overheid, Den Haag

Service Manager - Overheid, Den Haag


Intern

26/09/2018


  • Omschrijving

    Voor onze eindklant, LOGIUS in Den Haag, zijn wij op zoek naar een bekwame: Aanvraagnummer: 2018-357
    Functie: Service Manager
    Branche: Overheid Standplaats: Den Haag
    Startdatum: `15-10-2018 Einddatum: 31-03-2019
    Optie tot verlenging: JA [ max 3 x 6 maanden ] Aantal uren: 24 uur per week!
    Tarief: 85,00 per uur maximaal Contractvorm: Freelance / Payroll
    Aanbieden tot: 01-10-2018, 08.30 uur Omschrijving: Opdracht: het betreft in samenwerking met de vertegenwoordigers van ODC contracteigenaren en klanten het opstellen van PDC, SLA, DFA en DAP voor het beheer van de koppelnetwerken in een ODC en in Rijkskantoren. Situatie: Rijksoverheid brengt haar datacenteractiviteiten onder in 4 ODC’s. In iedere ODC wordt door de vier verschillende contracteigenaren in hun ODC een ODC-koppelnetwerk ingericht met de volgende functies: • Een gestandaardiseerde netwerkvoorziening binnen een ODC, waarmee externe WAN-netwerken centraal koppelen met de binnen dat ODC aangeboden diensten (POD’S / tennants) van dienstaanbiedende organisaties. • WAN-netwerken (RON 2.0) zo effectief mogelijk te ontsluiten in een ODC. Daarnaast is er een koppelnetwerk in ieder Rijkskantoor die aansluit op een WAN-netwerk (RON20). Voor aan een koppelnetwerk gekoppelde gebruikersorganisatie moet het beheer van de netwerken eenduidig geregeld worden. Dit moet in beheerdocumentatie worden beschreven. Team Infrastructuur heeft als hoofdtaken en is verantwoordelijk voor: • beheer, • exploitatie en doorontwikkeling • advisering omtrent implementatie en toepassing van de producten en diensten behorende onder EASI Managed Services, connectiviteit en proces management. De Servicemanager zal zich hoofdzakelijk bezighouden met EASI Managed Services binnen team Infrastructuur. EASI Managed Services is de (logische) rekencentrumdienst waarin de Producten van Logius worden ondergebracht en beheerd. Managed Services is het generieke platform van Logius en vormt daarmee het fundament van Logius bij het uitvoeren van haar kerntaak: het tactisch en operationeel beheer van overheid brede ICT-oplossingen en de verdere ontwikkeling daarvan. Met Managed Services kan Logius meer efficiency en effectiviteit bereiken in de wijze waarop wordt omgegaan met de beheerde Producten. Door het gestandaardiseerd leveren van IAAS en PAAS diensten is er een grote eenduidigheid in het beheer. Kosten en dienstverleningsniveaus zijn marktconform, inzichtelijk en voorspelbaar, resources worden effectief ingezet en de belasting van het milieu is niet hoger dan noodzakelijk. De gedachte achter Managed Services is een Logius-brede efficiency, niet persé een efficiency voor elk individuele Product. Managed Services ondersteunt ontwikkeling van nieuwe Producten door het beschikbaar maken van standaardcomponenten. De mogelijkheid voor applicatieontwikkelaars en -beheerders om ‘eigen’ infrastructuur aan te schaffen en te beheren is beperkt tot datgene wat niet geleverd kan worden door Managed Services. Uitgangspunt is dat alle benodigde infrastructuur diensten gestandaardiseerd geleverd worden door Managed Services. Hierdoor wordt hergebruik van de bestaande technologiebasis gestimuleerd en worden in beheer name trajecten vereenvoudigd en goedkoper. Managed Services is efficiënt ingericht en maakt efficiënte inzet van middelen door Producten mogelijk. Overbodig gebruik van middelen wordt vermeden, gemeenschappelijk gebruik van middelen wordt (waar mogelijk) toegepast. Processen zijn gedefinieerd om de doelmatigheid waar mogelijk te verbeteren. Managed Services geldt als doelinfrastructuur voor toekomstige in beheer names en nieuw te ontwikkelen Producten. Door standaardisering en het gebruik van een standaard productportfolio met bijbehorende processen wordt de efficiency van het transitie- en beheerproces vergroot. Met dit portfolio is het mogelijk om ‘gestandaardiseerd maatwerk’ te leveren. Dit draagt bij tot een betrouwbare, kwalitatief goede en doelmatige dienstverlening, over verschillende Producten heen met een optimale flexibiliteit. Harde eisen / KO Criteria: • Minimaal HBO denk en werkniveau
    • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met service(delivery) management;
    • Aantoonbare ervaring met grote, complexe (overheids)organisaties en hun –informatievoorziening; Gevraagde kennis: • Aantoonbare kennis en ervaring met service delivery omtrent Infrastructuur diensten;
    • ITIL gecertificeerd
    • Brede theoretische kennis van en inzicht in ICT landschap Rijksoverheid Competenties: • Klantgericht
    • Omgevingsbewust
    • Resultaatgericht Interesse? Bent u beschikbaar, en kan u aan de gestelde eisen voldoen, dan ontvangen wij graag de volgende gegevens van u:
    • Meest recente CV in MS Word-format (inclusief achternaam, geboortedatum, woonplaats), en maximaal 5 x A4 formaat;
    • Motivatie specifiek gericht op het bovenstaande functieprofiel; waarin (puntsgewijs) alle gestelde eisen, wensen, competenties worden toegelicht, en waarin goed naar voren komt, dat u aan de gestelde eisen kunt voldoen
    • Het uurtarief (exclusief BTW, inclusief reiskosten);
    • Beschikbaarheid en overige relevante informatie, zoals geplande vakanties.

  • Omschrijving Freelancer

  • Gebruikersnaam

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Management

  • Locatie Opdracht

    Den Haag

  • Provincie

    Zuid-Holland

  • Gewenste Reacties

    Bedrag per uur

  • Verspreiden via social media

BERICHT VAN OPDRACHTGEVER

  • 2018-10-01 03:03:42

    Deze opdracht is gesloten.

    Team ICT