Subsidieadviseur

Subsidieadviseur


Intern

23/06/2017


  • Omschrijving

    Voor onze opdrachtgever, een non-profitorganisatie, is VBCI op zoek naar een Subsidie Adviseur Algemeen Standplaats:       Arnhem
    Startdatum:        14-08-2017
    Einddatum:         28-02-2019 (met optie tot verlenging)
    Uren per week:   32-40 Opdrachtomschrijving De opdrachtgever realiseert haar maatschappelijke opgaven, die voortvloeien uit het coalitieakkoord, via de inzet van diverse financiële en niet-financiële instrumenten. Subsidieverstrekking behoort tot de financiële instrumenten.
    Door het verstrekken van subsidie aan onze externe partners en andere initiatiefnemers ondersteunen we een breed scala aan uitvoeringsprojecten die bijdragen aan het realiseren van de in programma’s vastgelegde provinciale doelen. Jaarlijks verlenen we ruim € 300 miljoen subsidie.
    De afdeling Subsidieverlening zorgt voor de uitvoering van de subsidieverstrekking, voor bijna alle provinciale beleidsterreinen. De aanvragers komen uit alle hoeken van Gelderland: van gemeenten tot particulieren en van kenniscentra tot individuele bedrijven.
    Binnen de afdeling worden de binnenkomende subsidieaanvragen beoordeeld, de subsidies al dan niet verleend en de gesubsidieerde projecten tijdens de uitvoering gevolgd. Na afronding van het project wordt door de aanvragers voor een deel van de subsidies de eindafrekening opgesteld en ingediend (vaststelling). Verantwoordelijkheden Subsidieverlening is een vak. Na beoordeling van de binnenkomende aanvragen op hun inhoudelijke, financiële en juridische aspecten volgt vastlegging in een beschikking. Als adviseur heb je mandaat voor afdoening van de meeste beschikkingen. Je bent tevens budgethouder, bewaakt het subsidieplafond en bent verantwoordelijk voor tijdige afhandeling van subsidieverzoeken van programma’s waaraan je bent gekoppeld.
    De adviesfunctie bij de afdeling Subsidieverlening bestrijkt een breed gebied: van het tijdig adviseren van de afdeling Programmering over de keuze  van het juiste instrumentarium (‘richten’) en het ‘inrichten’ van het subsidie-instrumentarium tot het daadwerkelijk afdoen van subsidie-aanvragen (‘verrichten’).  In de werkzaamheden van de adviseurs die wij nu vragen ligt het accent op ‘richten’. Vakmatige taken Voorafgaand aan nieuwe regelingen (pro-actief) zijn programma’s geadviseerd over het juist toe te passen instrumentarium;
    Bij keuze voor subsidies is advies uitgebracht over de inrichting en uitvoerbaarheid daarvan en de risico’s die zich voordoen;
    Tijdens de uitvoering van een regeling is geadviseerd over de knelpunten die zich kunnen voordoen (incl. risicoanalyse);
    Tijdig en adequaat verstrekte informatie over de subsidiebudgetten en -plafonds van de programma’s;
    De organisatie van de uitvoering rondom nieuwe/aangepaste subsidieregels (website, nieuw aanvraagformulier) is op tijd afgerond;
    Er is voorlichting gegeven over Subsidieregels;
    De subsidieteams zijn tijdig geïnstrueerd en ook voorzien van planningsinformatie over de te verwachten subsidies voor de programma’s;
    Er is bijgedragen aan specifieke taken, zoals bijvoorbeeld coördinatie van steekproeven of andere projecten.
    Zoals gezegd ligt het accent in de werkzaamheden van de adviseurs die wij nu vragen vooral op de advisering over instrumentarium (het richten).
    Je maakt deel uit van het team van subsidie adviseurs van de afdeling. De precieze toedeling van werkzaamheden wordt door de subsidie adviseurs gezamenlijk bepaald. Kennis delen en verbeteren van het subsidie-proces is binnen dit team voortdurend aandachtspunt. De acties die daaruit voortvloeien worden onderling verdeeld.
    Beoordeling van aanvragen en opstelling van concept beschikkingen vindt plaats in vier zelfsturende teams van subsidie beoordelaars. Vanuit je rol van adviseur en budgethouder begeleidt je de beoordelaars.
    Je hebt goed overzicht voor de aan jou gekoppelde programma’s over de voortgang van afhandeling van subsidies, de uitputting van budgetten, mate waarin het subsidieplafond is bereikt en de indicatoren en het doelbereik.
    Je zorgt voor goede afstemming met de afdeling Financiën. Je neemt deel aan een periodiek Driehoeksoverleg met collega’s uit Programmering en Financiën. Tenslotte win je tijdig juridisch advies in, wanneer dat nodig mocht zijn. Eisen ten aanzien van de aangeboden kandidaat Externe beschikt aantoonbaar over een WO werk- en denk niveau, opgedaan door een afgeronde WO opleiding Nederlands recht, beleidskunde/bestuurskunde, bedrijfskunde of in een financieel/economische richting, aangevuld met minimaal 3 jaar relevante werkervaring.
    Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2007-2017) als adviseur met betrekking tot subsidiewerkzaamheden, met verantwoordelijkheden zoals beschreven in deze uitvraag.
    Externe beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2012-2017) met financiële of juridische zaken betreft subsidies.
    Externe beschikt aantoonbaar over ervaring in de rol van proces- of projectmanager (opgedaan in de periode 2012-2017) en heeft daarmee inzicht in processen, denkt in processtappen en weet de werkprocessen gemakkelijk te doorgronden, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
    Externe beschikt aantoonbaar over kennis van en ervaring met revolverende middelen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
    Externe beschikt aantoonbaar over relevante ervaring (opgedaan in de periode 2007-2017) bij of voor een overheidsorganisatie (ministerie, rijksdienst, gemeente en/of een provincie), aan te tonen met praktijkvoorbeelden waaruit zijn/haar gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen blijkt.
    Externe beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2012-2017) met financiële EN juridische zaken betreft subsidies, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Competenties Je bent in staat vanuit overzicht een goede eigen analyse te maken en van daaruit kun je objectief optreden en adviseren. Je komt gemakkelijk en snel tot een eigen oordeel. Je beschikt over voldoende communicatieve vaardigheden met goede overtuigingskracht. Waar nodig kun je standvastig en vanuit gezag opereren. Je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en kunt van daaruit haalbare alternatieven aangeven.
     
    ​Herken je jezelf in bovenstaand functieprofiel en voldoe je aan alle eisen? Stuur dan direct jouw CV met begeleidend schrijven waarom jij de perfecte kandidaat bent voor deze functie. De interviews zullen plaatsvinden op donderdag 13 juli en op vrijdag 14 juli 2017. Gelieve hier rekening mee te houden. Heb je vragen over deze opdracht of over de selectieprocedure? Neem dan contact op met Johan Boekhoudt

  • Omschrijving Freelancer

  • Gebruikersnaam

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Financieel en Administratief

  • Locatie Opdracht

    Arnhem

  • Provincie

    Gelderland

  • Bijlagen

  • Gewenste Reacties

    Bedrag per uur

  • Verspreiden via social media

BERICHT VAN OPDRACHTGEVER

  • 2017-07-06 09:31:47

    Helaas geen reacties. Ik hoop dat er de volgende keer meer reacties zijn. Gr, Johan