Intern
26/04/2017
Omschrijving
Voor onze opdrachtgever, een overheidsinstantie in Utrecht, zijn wij op zoek naar: Functie: Verander Manager / Teamleider
Locatie: Utrecht
Opdrachtgever: Overheid
Start: 15-05-2017
Eind: 23-10-2017
Uren: 32 uur per week
Optie tot verlenging: Ja
Aanbieden tot: 09-05-2017, 12.00 uur
Tariefindicatie: € 70,- / € 75,- per uur De organisatie:
Het LDCR is sinds 2012 een landelijk dienst van de Rechtspraak en partner van de gerechten en andere instanties van de Rechtspraak op het gebied van bedrijfsvoering. Denk hierbij aan de financiële administratie, inkoop, de inning van de griffierechten en de proceskostenveroordelingen, 2e-lijns advies op het gebied van HRM, arbeidsmarktcommunicatie en informatievoorziening. Deze werkzaamheden worden verricht in 11 teams en gedaan vanuit de visie op verbinding met de gerechten waarin zij kunnen vertrouwen op kwaliteit van de dienstverlening in zowel advies als uitvoering. Het bestuur van het LDCR berust bij de directeur als gemandateerd bevoegd gezag van de Raad voor de rechtspraak. Daarnaast wordt er leiding gegeven door 2 managers en 11 teamleiders met ondersteuning van een projectmanager. Binnen het LDCR werken ca. 175 interne medewerkers en ca. 25 medewerkers via inhuur of detachering vanuit de gerechten. Het team Griffie:
Het team Griffie is verantwoordelijk voor de volgende taken; • het innen van de door gerechten geheven griffierechten en het beheren van het rekening courant;
• het voor de Rechtspraak organisaties verzorgen van de financiële administraties m.b.t. het griffierecht en de proceskostenveroordelingen;
• het vergoeden van kosteloos door deurwaarders uitgebrachte exploten,;
• het innen en uitbetalen van bij rechterlijk oordeel opgedragen deskundigenvoorschotten;
• het innen van bij rechterlijk oordeel uitgesproken proceskostenveroordelingen;
• het vergoeden van door de rechter bij beschikking vastgestelde vergoedingen;
• het betalen van kosten van deurwaarders, gemeenten, KvK enz. voor incasso van griffierechten en proceskosten. Met dit alles is een bedrag gemoeid van ca. € 225 mln. op jaarbasis.
Het team bestaat momenteel uit 19 medewerkers waarvan 14 medewerkers met de functie van medewerker financiële administratie (schaal 6 BBRA 1984), 2 senior medewerkers (schaal 8) en 3 kwaliteitscoördinatoren (schaal 10). De kwaliteitscoördinatoren zijn vakinhoudelijk verantwoordelijk voor de boekhouding en de financiële verantwoording van de teamwerkzaamheden. Zij zijn de vraagbaak voor de medewerkers en de teamleider. Aanleiding: Begin 2017 is een onderzoek verricht door een extern adviesbureau naar de werkdruk binnen het team. Hieruit is naar voren gekomen dat niet zozeer de hoeveelheid werk de veroorzaker is van de werkdruk maar de teamcultuur, leiderschapsstijl en beperkte vakkennis van een aantal teamleden. Het management heeft besloten de adviezen van het externe bureau op te volgen, startend met het aantrekken van een interim teamleider voor 6 maanden met een opdracht, gericht op teamontwikkeling en flexibele inzetbaarheid van de medewerkers. Opdracht: • Ontwikkel een strategie en veranderplan voor het team;
• Start een teamontwikkelingstraject gericht op normale omgangsvormen en praten met elkaar;
• Maak voor iedere medewerker een ontwikkelplan gericht op het uitvoeren van allround taken;
• Geef uitvoering aan de Strategische personeelsplanning binnen het team;
• Onderzoek de ruimte die schuilt in de autorisatieproblematiek om zo brede allround taken mogelijk te maken;
• Creëer logische samenwerkingsverbanden binnen het team;
• Geef dagelijkse leiding aan het team. Harde eisen / KO criteria: • Afgeronde HBO – WO Opleiding
• Kandidaat heeft ervaring binnen een rijksoverheidsorganisatie
• Kandidaat is in het bezit van certificering Prince 2 / ITIL
• Kandidaat heeft kennis van- en relevante ervaring met verandertrajecten, waar verandering in samenwerken-, omgangsvormen- en communicatie centraal stonden. [ dit dient duidelijk naar voren te komen in zowel cv als motivatie ]
• Kandidaat beschikt over een sterke mate van sensitiviteit voor teamprocessen: “kunnen zien wat er onder water gebeurd”. [ dit dient duidelijk naar voren te komen in zowel cv als motivatie ]
• Kandidaat heeft kennis van- en relevante ervaring met het aanpassen van werkprocessen. [ dit dient duidelijk naar voren te komen in zowel cv als motivatie ]
• Kandidaat is in staat om draagvlak te creëren voor de veranderingen bij het team en het management. [ dit dient duidelijk naar voren te komen in zowel cv als motivatie ]
- Kandidaat is in staat zijn om samen te werken met ondersteunende functionarissen zoals AO/IC en P&O. [ dit dient duidelijk naar voren te komen in zowel cv als motivatie ] Let op! De kandidaat dient minimaal 1 recente referentie aan te leveren [ naam – bedrijf – functie – telefoon – e-mail ] Competenties: • Uitstekende kennis van de Nederlandse taal in woord & schrift
• Goede communicatieve vaardigheden
• Flexibele instelling Interesse?
Dan ontvangen we graag z.s.m. de volgende gegevens: • CV in Word-formaat in de taal van de uitvraag [ max. 5 x A4! ]
• Motivatie geschreven in de ik-vorm, die goed aansluit bij de opdracht en opdrachteisen, waarin (puntsgewijs) alle gestelde eisen, wensen, competenties worden toegelicht, en waarin goed naar voren komt, dat u aan de gestelde eisen kunt voldoen;
• Uw beschikbaarheid (wanneer, hoeveel uur per week en eventuele vakantieplannen);
• Uw uurtarief specifiek voor de deze aanvraag (inclusief reis- en verblijfskosten en excl. BTW);
• Bij het ontvangen van uw reactie gaan we er vanuit dat uw aanbieding exclusief is. Hiermee wordt voorkomen dat uw aanbieding meerdere malen bij dezelfde opdrachtgever voor dezelfde aanvraag wordt ingediend.
• Onvolledige aanbiedingen worden niet door ons in behandeling genomen.
Omschrijving Freelancer
Gebruikersnaam
U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl
Opdrachtrubriek
Management
Locatie Opdracht
Utrecht
Provincie
Utrecht
Gewenste Reacties
Bedrag per uur
Verspreiden via social media
2017-05-08 05:41:07
Deze opdracht is inmiddels gesloten.
Team ICT