Intern
18/08/2017
Omschrijving
Voor onze opdrachtgever, een non-profitorganisatie, is VBCI op zoek naar een Beleidsmedewerker Wonen
Algemeen
Standplaats: De Bilt
Startdatum: 04-09-2017
Einddatum: 31-12-2017 (met optie tot verlenging)
Uren per week: 24-32
Werkzaamheden
Als beleidsmedewerker Wonen ben je goed op de hoogte van alles wat er gebeurt op het beleidsterrein Wonen. Je ontwikkelt beleid en zorgt voor de uitvoering van dit beleidsveld. Je bent eerste aanspreekpunt voor de woningcorporatie, bestuur, inwoners en collega’s. Je neemt deel aan in- en externe werkgroepen en overlegstructuren over onder andere de regionale woningbouw-programmering, bouwprojecten, wonen en zorg, duurzaam bouwen- en gebiedsgerichte projecten
Je bent in staat om trends, ontwikkelingen op het gebied van wonen en demografie en het gemeentelijk woonbeleid te vertalen naar concrete adviezen. Je kunt op basis van je kennis over de ontwikkeling van de woningvraag en -aanbod in de gemeente richting geven aan het ambtelijk overleg binnen de regio (U16) en met de woningcorporatie.
Opdracht
De belangrijkste werkzaamheden voor de beleidsmedewerker Wonen bestaan uit:
Uitvoering geven aan de Woningwet cyclus met de corporaties
Aanjagen sociale woningbouw, middeldure huurwoningen en transformatie
Nieuwe initiatieven beoordelen
Uitvoering geven aan vastgesteld woonbeleid
Deelnemen en bijdragen aan regionale werkgroep
Adviseren wethouder, college en raad
Monitoren woningbouwprojecten
Onze ideale kandidaat:
Is in staat om heldere adviezen te formuleren en deze toe te lichten voor portefeuillehouder en/of raad (-scommissie).
Heeft minimaal een afgeronde hbo- opleiding en evt. een post-hbo op het gebied van volkshuisvesting, ruimtelijke ordening, zorg en welzijn.
Heeft relevante werkervaring (2-5 jaar) binnen een gemeente;
Heeft ervaring met projectmatig werken en het aansturen van processen;
Heeft gevoel voor politiek/bestuurlijke verhoudingen;
Is samenwerkingsgericht, assertief en omgevingsbewust;
Is communicatief goed onderlegd, zowel mondeling als schriftelijk.
Functie-eisen 
Minimaal 2 jaar relevante (hands on) werkervaring in een gemeente als beleidsmedewerker op het gebied van wonen en volkshuisvesting in de afgelopen 4 jaar
Kennis van- en ervaring met de Woningwet cyclus met woningcorporaties
Afgeronde relevante HBO- of WO-opleiding
Selectiegesprek in tweede beoordelingsfase
Competenties
Politieke en bestuurlijke sensitiviteit
Plannen en structureren
Samenwerken
Daadkrachtig
Resultaatgericht
Flexibel en klantgericht
Herken je jezelf in bovenstaand functieprofiel en voldoe je aan alle eisen? Stuur dan direct jouw CV met begeleidend schrijven waarom jij de perfecte kandidaat bent voor deze functie.
Selectiegesprekken voor deze functie vinden plaats op donderdag 31 augustus tussen 15.00 en 17.30 uur in Bilthoven.
Heb je vragen over deze opdracht of over de selectieprocedure? Neem dan contact op.
Omschrijving Freelancer
Gebruikersnaam
U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl
Opdrachtrubriek
Overig
Locatie Opdracht
Utrecht
Provincie
Utrecht
Gewenste Reacties
Bedrag per uur
Verspreiden via social media