Leerplichtambtenaar

Leerplichtambtenaar


Intern

02/09/2015


  • Omschrijving

    Functie omschrijving: Wij zijn voor een gemeente in de regio Den Haag op zoek naar een Leerplichtambtenaar voor 36 uur per week.
    De gemeente is verantwoordelijk voor het toezicht op de naleving van de Leerplichtwet 1969. De leerplichtambtenaar biedt hulp en steun aan leerlingen, ouders en scholen bij het zoeken naar oplossingen bij schoolverzuim/voortijdig schoolverlaten en verleent vrijstellingen.
    De wijze van toezicht draagt het karakter van de maatschappelijke zorg. Dit houdt in dat de leerplichtambtenaar onderzoekt wat de oorzaken van het schoolverzuim zijn en met eventuele hulp van andere maatschappelijke organisaties hulp verleent bij het oplossen van de oorzaken van het schoolverzuim. De leerplichtambtenaar heeft zowel een controlerende, preventieve, curatieve als justitiële functie. Functie-eisen: • Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar in een vergelijkbare functie
    • Aantoonbare kennis van leerplichtwetgeving
    • In het bezit van een BOA-certificaat
    • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau • Uitstekende communicatieve vaardigheden
    • Stressbestendig
    • Inlevingsvermogen
    • Affiniteit met onderwijs, arbeidsmarkt en de brede sociale kaart
    • Kennis van de instellingen voor jeugdhulpverlening en hun relatie tot het onderwijs Toelichting Gemeente: Toekomstvisie
    De regio blijft in beweging. Er ligt een toekomstvisie voor 2025, die inzet op het continueren van de vitale stad die we nu zijn. Die toekomstvisie, samen met het Masterplan en het Meerjaren-investeringsplan, moet ervoor zorgen dat de stad een aantrekkelijke stad blijft. Een stad met een gezonde financiële basis, waar het prettig wonen, werken en recreëren is. Daar hoort een organisatie bij, die succesvol met die dynamiek en ontwikkelingen om kan gaan en klaar is voor de toekomst. Om die toekomstgerichte organisatie te worden, wordt gewerkt aan een diepgaande organisatieontwikkeling.
    De afdeling Werk, Zorg en Inkomen (WZI)
    De afdeling Werk, Zorg en Inkomen biedt dienstverlening op het gebied van re-integratie, werk en zorg voor de inwoners van de regio. De afdeling Werk, Zorg en Inkomen bestaat uit een vijftal teams, t.w. Beleid & Implementatie, Zorg en Inkomen, Werk en Inkomen, Handhaving en Bedrijfsbureau. Deze teams worden aangestuurd door een teammanager. De afdeling wordt aangestuurd door het afdelingshoofd. Arbeidsvoorwaarden en Sollicitatieprocedure: Wij bieden je een marktconform salaris/tarief. Je CV wordt beoordeeld door de afdeling recruitment. Alleen bij een geschikt profiel zal er binnen 2 werkdagen contact worden opgenomen, wij nodigen je dan uit voor een kennismakings gesprek met een recruiter. Mocht je vragen hebben over je sollicitatie kan je per email contact opnemen met de afdeling recruitment.

  • Omschrijving Freelancer

  • Gebruikersnaam

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Overig

  • Locatie Opdracht

    Deze opdracht is niet locatiegebonden

  • Provincie

    Zuid-Holland

  • Bijlagen

  • Gewenste Reacties

    Bedrag per uur

  • Verspreiden via social media