Medewerker Inkomen

Medewerker Inkomen


Intern

13/04/2017


  • Omschrijving

    Voor onze opdrachtgever, een non-profitorganisatie, zijn wij op zoek naar een Medewerker Inkomen Algemeen Standplaats:        Den Bosch
    Startdatum:         01-05-2017
    Einddatum:         31-10-2017 (met optie tot verlenging)
    Uren per week:    36 Opdrachtomschrijving De afdeling en team De afdeling Werk en Dienstverlening is een bedrijfs- en beleidsmatige afdeling, opererend op het snijvlak van economische ontwikkelingen, de arbeidsmarkt en sociale infrastructuur. Kerntaken zijn: Het toeleiden van werkzoekenden naar werk;
    Het verstrekken van een (tijdelijk) inkomen;
    Het (financieel) ondersteunen van burgers met een laag inkomen en/of handicap;
    De afdeling Werk en Dienstverlening bestaat uit de teams Werk & Poort, Werk & Handhaving, Inkomen Front-Office en Inkomen Back-Office. Het team Inkomen Back-Office bestaat uit 4 subteams: administratie, medewerkers inkomen, inkomensconsulenten en het debiteurenteam. Wij zijn op zoek naar kandidaten voor de functie van Medewerker Inkomen. De functie. Als Medewerker Inkomen bent u verantwoordelijk voor:
    Het voorbereiden van besluiten en het beslissen op eenvoudige heronderzoeken Participatiewet en IOAW en op uitstroompremies Deze taak omvat o.a.: Het controleren van het dossier op juistheid en volledigheid en waar nodig aanvullende gegevens opvragen;
    Het motiveren en rapporteren van de genomen beslissingen op de genoemde heronderzoeken en premies. Het verwerken van beslissingen van de inkomensconsulenten met betrekking tot de Participatiewet, IOAW, bijzondere bijstand, BBZ en IOAZ in de uitkeringsadministratie Deze taak omvat o.a.: Het verwerken van beslissingen n.a.v. aanvragen en heronderzoeken in het geautomatiseerd systeem Civision SAM; bij moeilijke gevallen overleg plegen met de consulent c.q. kwaliteitsmedewerker over de uitvoering en/of vertaling van de beslissing;
    Het zelfstandig onderhouden van bestanden voor de uitkeringen en minimaregelingen en het omzetten van deze bestanden naar een betalingsbestand. Het dagelijks verwerken van ingekomen post van cliënten en instanties, inhoudende het beoordelen van de stukken op eventuele consequenties naar recht en hoogte van de uitkering en het opvragen van nadere informatie en bewijsstukken Deze taak omvat o.a.: Het maandelijks verwerken van inkomstenverklaringen, inhoudende het controleren op volledige en correcte invulling van de formulieren en het beoordelen of de uitkering van de betreffende cliënt op grond van de opgave van inkomsten aangepast dient te worden;
    Het bijhouden van tijdige inlevering van inkomstenverklaringen en zo nodig blokkeren van de uitkering;
    Het op dagbasis beoordelen en verwerken van wijzigingsformulieren, vakantiemeldingen en emails. Overige werkzaamheden, waaronder: Het telefonisch beantwoorden en stellen van vragen van/aan cliënten en instanties, bijvoorbeeld over de samenstelling en uitbetaling van uitkeringen;
    Het signaleren van fraude aan de hand van de telefonische contacten en te verwerken beslissingen / poststukken;
    Het bijhouden en bewaken van openstaande voorschotten, het afwerken van controlelijsten en bestandsvergelijkingen. De ideale kandidaat MBO werk-en denkniveau
    Minimaal 1 jaar werkervaring in deze zelfde functie van medewerker Inkomen (Deze werkervaring moet blijken uit de CV​)
    Kennis van en ervaring met werkwijze en beleid Weener XL (moet blijken uit de CV)
    Kennis van en ervaring met het zaaksysteem Verseon (moet blijken uit de CV)
    Kennis van en ervaring met de documentengenerator Xential (moet blijken uit de CV)
    Bereidheid om te werken op de vrijdagen
    Een Medewerker Inkomen dient zowel administratief, financieel en communicatief zeer goed onderlegd te zijn en daarnaast zeer accuraat en computervaardig te zijn.
    U heeft een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Verder dient u aantoonbare kennis en/of affiniteit te hebben van/met: administratie, financiën (loonstroken, belastingen, etc.), wetten/beleidsregels en sociale zekerheid.
    U moet verbanden kunnen leggen en situaties kunnen inschatten.
    Het betreft een functie waarbij een hoge productiesnelheid wordt verwacht en waar sprake is van duidelijke piekmomenten. Stressbestendigheid (handhaven van deadlines) en het onder druk kunnen werken zijn een vereiste om de functie goed te kunnen uitvoeren.

    Wat zijn de gevraagde competenties Een zakelijke, kritische en collegiale werkhouding, klantgericht, daadkrachtig en resultaatgericht. Herken je jezelf in bovenstaand functieprofiel en voldoe je aan alle eisen? Stuur dan direct jouw CV met begeleidend schrijven waarom jij de perfecte kandidaat bent voor deze functie. De gesprekken vinden plaats op maandag 24 april 2017 ​Heb je vragen over deze opdracht of over de selectieprocedure? Neem dan contact op met Johan Boekhoudt

  • Omschrijving Freelancer

  • Gebruikersnaam

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Welzijn en Zorg

  • Locatie Opdracht

    Den Bosch

  • Provincie

    Noord-Brabant

  • Bijlagen

  • Gewenste Reacties

    Bedrag per uur

  • Verspreiden via social media