Projectleider/ Medewerker substitutie

Projectleider/ Medewerker substitutie


Intern

20/05/2015


  • Omschrijving

    Projectleider/ medewerker substitutie
    Locatie:
    Regio Leeuwarden

    Functie omschrijving:

    Wij zijn voor een gemeente in de regio Leeuwarden op zoek naar een Projectleider/ medewerker substitutie voor 36 uur per week.

    Voor een optimale dienstverlening is een goede ‘informatiehuishouding’ van groot belang. Dit vraagt om een integrale aanpak van (complexe) informatievraagstukken. De afdeling Informatievoorziening is opgezet om dit mogelijk te maken en de organisatie adequaat van informatie te voorzien. Daarnaast willen we informatie en kennis meer delen met onze omgeving.
    Informatievoorziening op alle niveaus in de organisatie wordt steeds belangrijker. Informatie moet betrouwbaar, beschikbaar en actueel zijn en voldoen aan de spelregels die wij met elkaar hebben afgesproken. Alleen gegevens opslaan is niet meer voldoende, het gaat om de samenhang van gegevens die uiteindelijk de benodigde (management)informatie oplevert.
    Werken met informatiemanagers
    De afdeling Informatievoorziening ziet zichzelf als een verlengstuk van de ‘gebruikersorganisatie’. Zij stelt samen met de gebruikers de strategie op voor de informatievoorziening. Elke afdeling heeft een eigen informatiemanager. De informatiemanager voert de regie op informatievraagstukken.
    Werkprocessen en managementinformatie van de betreffende afdeling staan hierbij centraal. Alle kennis en ervaring op het gebied van beleidsonderzoek, documentaire informatievoorziening, geo-informatie en ICT wordt integraal ingezet. Zo wordt de informatievoorziening breed ontwikkeld en geborgd.
    Op basis van de functionele eisen en wensen vanuit de organisatie levert de afdeling Informatievoorziening ondersteuning door de optimalisatie van (digitale) processen/informatie. De bestaande ICT-systemen worden zoveel mogelijk benut. Uitgangspunt is 80% standaardisatie en 20% maatwerk.
    De vijf clusters op een rij
    De afdeling heeft vijf clusters: Informatiemanagement, Beleidsonderzoek, Cijfers en Kaarten, Documentaire Informatievoorziening en ICT.
    • Informatiemanagement voert regie op informatievraagstukken binnen de provincie.
    • Beleidsonderzoek ondersteunt beleidsafdelingen bij het vormgeven van de beleidscycli. Dit doet het cluster door hulp te bieden bij het SMART formuleren van beleid. Maar ook door monitoring, uitvoeren en begeleiden van beleidsevaluaties en het uitvoeren of begeleiden van beleidsonderzoek. Dit alles binnen het brede scala van de provinciale kerntaken, zoals infrastructuur, nieuwe natuur, verkeer en vervoer en naleving milieuwetten.
    • Cijfers en Kaarten verzamelt, beheert en ontsluit statistische en geografische gegevens, relevante beleidsstukken, rapporten en tijdschriften. Zowel voor interne als externe gebruikers. Zoals: werkgelegenheidsregister, beheerinformatie van (vaar)wegen, natuur, verkeerstellingen.
    • Documentaire Informatievoorziening draagt zorg voor de wettelijke papieren en digitale archivering. Daarnaast ontwikkelt dit cluster nieuwe vormen van werken via digitale werkprocessen.
    • ICT zorgt ervoor dat medewerkers goed en veilig kunnen werken op pc-werkplekken, iPads, laptops en smartphones. Basis hiervoor is de richtinggevende en kader stellende informatiearchitectuur en het informatiebeveiligingsbeleid.

    Functie eisen:
    - Aantoonbaar HBO niveau
    - Minimaal 5 jaar werkervaring, waarvan 2 jaar als projectleider
    - Bedrijfskundige (HEAO-BI of vergelijkbaar) en/of archiveringsachtergrond (IDM of vergelijkbaar).
    - Aantoonbare werkervaring met substitutie (van papier naar een digitaal archief)
    - Aantoonbare werkervaring in vertaalslag van business wensen in informatieoplossingen
    - Aantoonbare werkervaring in informatieoplossingen om te zetten in resultaten minimaal één referentieproject
    - Aantoonbare ervaring met digitaliseringsprocessen/projecten en (digitale) archivering
    - Ervaring in het werken op tactisch niveau
    - Aantoonbare kennis van de eisen die aan provinciaal archief worden gesteld.
    - Kennis van Prince 2

    Arbeidsvoorwaarden en Sollicitatieprocedure:
    Wij bieden je een marktconform salaris/tarief. Je CV wordt beoordeeld door de afdeling recruitment. Alleen bij een geschikt profiel zal er binnen 2 werkdagen contact worden opgenomen en zal er een gesprek volgen met een recruiter. Mocht je vragen hebben over je sollicitatie kan je per email contact opnemen met de afdeling recruitment.
     

  • Omschrijving Freelancer

  • Gebruikersnaam

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Overig

  • Locatie Opdracht

    Regio Leeuwarden

  • Provincie

    Friesland

  • Bijlagen

  • Gewenste Reacties

    Bedrag per uur

  • Verspreiden via social media