Projectleider Realisatie en Implementatie

Projectleider Realisatie en Implementatie


Intern

08/11/2018


  • Omschrijving

    Projectleider Realisatie en Implementatie
    Functie omschrijving
    Functieomschrijving (van FGR)
    De Projectleider valt hiërarchisch direct onder het Hoofd afdeling Programma’s en Projecten van de Directie Informatievoorziening. Je bent verantwoordelijk voor het leiden van projecten gericht op de realisatie en implementatie (invoering en borging) van IV/ICT-voorzieningen voor de secundaire en primaire processen. Daarbij is er altijd een relatie met strategisch beleid of – doelstellingen. Je hebt regelmatig contact met de andere directies en afdelingen binnen DJI en je bent in staat om verbinding te leggen tussen informatievoorzieningen en de DJI-organisatie. In deze omgeving ben je in staat het overzicht te bewaren en structuur aan te brengen. Je hebt aantoonbare ervaring met projectmatig en procesgericht werken, het aansturen van leveranciers, de realisatie en implementatie van nieuwe IV/ICT-voorzieningen en je beschikt over goede organisatorische- en communicatieve vaardigheden.
    Procesondersteuning
    • Verzorgt de regie tussen de opdrachtgever, gebruikers, informatiemanager en de uitvoerende (markt)partijen;
    • Schakelt de stakeholders in en weet samenwerkingsverbanden en coalities tot stand te brengen. Informatievoorziening
    • Levert een bijdrage aan de ontwikkeling en realisatie van strategisch beleid;
    • Maakt analyses van de relevante context, (markt)partijen, informatie en ontwikkelingen en inventarisatie standpunten, belangen, conflicten, tegenstellingen en meningen;
    • Vertegenwoordigt de afdeling op tactisch niveau, door o.a. te netwerken en het onderhouden
    van contacten.
    Projectmanagement
    • Verzorgt de inrichting en besturing van het projectteam in de verschillende fasen (voorbereiding,
    initiatie, verwerving, realisatie, implementatie en afsluiting);
    • Is verantwoordelijk voor het periodiek aanpassen van business cases, projectvoorstellen en het opstellen van periodieke rapportages;
    • Regisseert en coördineert de sturing op de kwaliteit van de projectinformatie en rapporteert hierover aan het management van de Directie Informatievoorziening, opdrachtgever en stuurgroepen;
    • Verzorgt de aansturing van de leverancier die de uitvoerende werkzaamheden verricht;
    • Zorgt ervoor dat er voldaan wordt aan de kwaliteitseisen van de geleverde producten (t.a.v. de functionaliteit, privacy, informatiebeveiliging, etc.);
    • Zorgt bij afronding van het project voor een goede overdracht aan de beheerorganisatie.

    Als projectleider word je voor een groot deel van je tijd ingezet bij het SSC DJI. Samen met een team lever je een bijdrage aan het behalen van de doelen van de Directie Informatievoorziening en lever je een bijdrage aan afdeling overstijgende ontwikkelingen. Je bevordert de samenwerking binnen en buiten het team. Je weet prioriteiten te stellen, structuur aan te brengen en samen werken te bevorderen. Tenslotte onderhoud je contacten met gebruikers en leveranciers en voert regie op de leveranciers die de werkzaamheden uitvoeren.

    Opmerkingen:
    • Een VOG procedure maakt deel uit van de selectieprocedure,
    • DJI vergoedt geen reis- en verblijfskosten, ook geen dienstreizen;
    • Kandidaten die in vaste dienst zijn geweest bij DJI mogen binnen twee jaar niet aangeboden worden.
    Functie eisen
    Functie-eisen
    • Relevante opleiding op WO-niveau, bijvoorbeeld bedrijfskundige informatica; Aantoonbare en relevante project- en programmamanagementervaring, op het gebied van IV/ICT projectmanagement en onderhavige processen, gedurende minstens 5 jaar;
    • aantoonbare en relevante ervaring met het realiseren en implementeren (invoeren en borgen) van IV/ICT-voorzieningen in een organisatie, gedurende minstens 5 jaar;
    • aantoonbare en relevante project- en programmamanagementervaring in complexe organisaties, bij voorkeur binnen de (Rijks)overheid, gedurende minstens 5 jaar;
    • aantoonbare ervaring in een bedrijfsvoeringsomgeving van minimaal 3 jaar
    • kennis van technieken en methoden voor programma- en projectmanagement;
    • gecertificeerd Prince2 (minimaal niveau practioner) of vergelijkbaar.

    - Opleidingsniveau Master/doctoraal

    GEDRAGSKENMERKEN
    Competenties
    Kernprofiel
    • Bestuurssensitiviteit
    • Organisatiesensitiviteit
    • Anticiperen
    • Omgevingsbewustzijn
    • Netwerken
    • Aansturen organisatie
    • Creativiteit

    Aanvullend
    • Overzicht houden, regievoeren
    • Plannen en organiseren
    • Resultaatgericht
    • Overtuigingskracht/verwerven van draagvlak/beïnvloeding
    • Innovator met durf/lef
    • Motiveren

    Arbeidsvoorwaarden
    Startdatum: zsm
    Einddatum: 30-06-2019 met optie tot verlenging
    Aantal uur: 36
    Locatie: Den Haag

    Reageren kan tot maandag 5 november 2018 voor 15.00 uur

  • Omschrijving Freelancer

  • Gebruikersnaam

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    Management

  • Locatie Opdracht

    Den Haag

  • Provincie

    Zuid-Holland

  • Bijlagen

  • Gewenste Reacties

    Bedrag per uur

  • Verspreiden via social media