Business Analist Office 365 (QR6569)


Intern

11/04/2019


  • Omschrijving

    Functie: Business Analist Office 365 (QR6569)
    Start: 20-5-2019, 36 uur per week
    Periode: 6 mnd+
    Omgeving: Amsterdam

    Omschrijving:
    Voor onze klant in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Business Analist Office 365.

    Beschrijving afdeling:
    In 2015 zijn wij gestart met het digitaliseren van onze dienstverlening. In 2020 willen we de beste publieke dienstverlener zijn. Niet alleen klanten maar ook medewerkers waarderen ons dan met een 8+!
    De digitalisering is verdeeld over drie domeinen: het digitaliseren van onze klant processen, het digitaliseren van onze assets en het ondersteunen van medewerkers met digitale hulpmiddelen. Binnen deze drie domeinen werken we volgens de Agile/Scrum methodiek. Voor het domein Medewerker (scrumteam Samenwerkingsomgeving) zoeken wij een pragmatische Office 365 beheerder.

    Beschrijving probleemstelling:
    Binnen het team Samenwerkingsomgeving in domein Medewerker zijn we op zoek naar een Business Analist met Office 365 ervaring.
    Het team Samenwerkingsomgeving valt binnen domein Medewerker. Het team Samenwerkingsomgeving werkt aan de inrichting, implementatie en adoptie van Office 365 producten en bereidt de organisatie voor op de komst van Office 365 producten in de Cloud. Het scrumteam bestaat momenteel uit een Product Owner, Scrum Master, Office 365 Solution Architect, Adoptie- en Communicatie Specialisten, Applicatiebeheerders en een Tester. Binnen de Domeinen werken wij volgens de Agile werkwijze; in multidisciplinaire en zelf-organiserende teams die in driewekelijkse Sprints waarde opleveren voor de gebruiker.

    Beschrijving behoefte:
    Als business analist ben je verantwoordelijk voor het voorzien, onderkennen en vertalen van de behoeftes van de business en IT naar bruikbare oplossingen binnen Office 365, welke je samen met het team implementeert. Je schept duidelijkheid in de features en vertaalt deze naar user stories, waar het team mee aan de slag kan.
    Je bent de schakel tussen de business en de oplossing die het team creëert. Daarnaast verbind je teams met elkaar die betrokken zijn bij de ontwikkeling van onze digitale producten. Je zoekt de samenwerking met collega BA’s binnen de domeinen waar nodig.

    Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden:
    In samenwerking met de stakeholders de gewenste situatie van bedrijfsprocessen enof applicaties beschrijven en deze uitwerken naar voor het team duidelijke features en user stories
    Het schrijven en toevoegen van requirements van features en user stories. Detailniveau: je bent in staat om de inhoud en impact van requirements, user stories en features voor het team goed in te schatten. Als Business Analist schakel je met de Product Owner, Business, de IT solution teams, leveranciers en teamleden (ook van andere scrum teams).
    In de aanloop naar de nieuwe sprint en tijdens de lopende sprint: het bij elkaar brengen van het team en de bij de userstory betrokken partijen.
    Je hebt een vooruitziende blik bij het tot stand komen van nieuwe user stories: Wat moet wie wanneer doen? Jij weet het! Vooral bij user stories waar ook andere scrumteams en/of leveranciers zijn betrokken, is het maken van een inschatting voor de maakbaarheid en benodigde refinement heel belangrijk.
    Samen met de Product Owner en het team draag je zorg voor het vastleggen en onderhouden van afspraken tussen klanten en andere scrumteams.
    Maakt (impact)analyses; brengt risico's en kansen in kaart.
    Maakt duidelijke architectuurplaten, interfaceplaten en procesbeschrijvingen
    Het adviseren van de Product Owner en teamleden voor wat betreft het toevoegen/splitsen van user stories met een vooral technisch/functioneel karakter.
    Het adviseren van de Product Owner voor wat betreft de prioritering van user stories.
    Het adviseren van de Scrum Master voor, aan de user stories gerelateerde, extra benodigde kennis en inzet van mensen.
    Je adviseert samen met de product owner de business over features en toepassingen van Office 365

    Eisen:
    HBO(+) werk- en denkniveau aangevuld met gecertificeerd Business Analist (foundation).
    Ruime ervaring met Office 365 (inrichtings- en toepassingsmogelijkheden).
    Minimaal 3 jaar ervaring als Business Analist waarvan 2 jaar werken volgens de Scrum methode.
    Kennis van proces- en gegevensanalyse.
    Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring Requirements engineering.

    De kandidaat dient te beschikken over de volgende competenties. Deze competenties worden getest in een gesprek.
    - Organiserend vermogen.
    - Communicatief verbaal en non-verbaal zeer sterk.
    - Analytisch en probleemoplossende instelling.

    Wensen:
    Minimaal 1 jaar hands-on ervaring met CMIS.
    Globale kennis van architectuur en strategie.
    Kennis van gegevens- en berichtenstandaarden.
    Kennis van security, privacy en archiving by design principes.
    Algemene brede kennis van IT.

    Extra informatie:
    Qualogy streeft ernaar om iedere kandidaat binnen 5 werkdagen een persoonlijke reactie te sturen.
    Indien de klant een security screening vereist zijn de (eenmalige) kosten hiervan voor eigen rekening.

  • Omschrijving Freelancer

  • Gebruikersnaam

    U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl

  • Opdrachtrubriek

    ICT (applicaties en software)

  • Locatie Opdracht

    Amsterdam

  • Provincie

    Noord-Holland

  • Bijlagen

  • Gewenste Reacties

    Bedrag per uur

  • Verspreiden via social media

BERICHT VAN OPDRACHTGEVER

  • 2019-04-23 11:58:05