Intern
22/10/2014
Omschrijving
Functie: ICT projectmanager
Locatie: Mechelen
Start: 01-03-2015
Eind: 01-03-2016
Tarief: € 520,- per dag [ 8 uur ]
Verantwoordelijkheid:
Het plannen, opvolgen en rapporteren van de ICT projecttaken teneinde de geïdentificeerde projectresultaten binnen afgesproken tijd, budget en kwaliteit op te kunnen leveren.
De ICT projectmanager richt zich vooral naar het ICT team en de voortgang aldaar, terwijl de business projectmanager een meer overkoepelende rol heeft en instaat voor de contacten met de opdrachtgever, de stuurgroep en de business
Taakomschrijving:
• Het doel van ICT projectmanagement is het opleveren van de gevraagde project producten op basis van de goedgekeurde planning en binnen vooraf afgesproken scope en budget.
• De uitvoering van het project verloopt via fases in Prince2 (mogelijk aangevuld met aangevuld met SAP ASAP checklists indien relevant). Fase voor fase wordt afgewerkt met per fase een planning, de uitgifte van werkpakketten, de bewaking van de voortgang en de kwaliteit en de inschatting van de risico’s.
• De ICT projectmanager rapporteert m.b.t. de voorgang aan de business projectmanager van een ERP project. Afstemmingen met de verschillende andere trajecten binnen ERP programma is noodzakelijk.
• Vertaald naar activiteiten geeft dit:
o Toekennen werkpakketten aan project teamleden
o Zorgen voor de uitvoering van de werkpakketten
o Rapporteren risico’s en issues tijdens de uitvoering
o Zorgen voor de goedkeuring van de werkpakketten
o Opleveren projectfase o Afstemmingen met de verschillende andere trajecten binnen ERP programma
o Overdracht naar de organisatie en communicatie
• Use case driven ontwikkeling is de basis voor de werkinschatting, planning en opvolging van het ERP project:
o Op basis van de complexiteit van use cases worden use case points toegekend.
o De totale werklast per use case wordt opgedeeld onder verschillende kernactiviteiten (Functionele analyse, Architectuur, Technische analyse, Ontwikkeling, Testen) op basis van verdeelsleutels.
o Op basis van prioriteiten en afhankelijkheden worden werkpakketten samengesteld (met een doorlooptijd van 4 à 6 weken) door een aantal use cases samen te nemen.
o De use case points van de verschillende werkpakketten zijn de basis voor de planning. De planning van alle activiteiten gebeurt op basis van de werklast van de werkpakketten.
Must haves
• PM experience
• Prince 2
• SAP experience
Required languages for this role
• EN
• NL
Let op! Start van het project is pas op 01-03-2015!
Interesse?
Dan hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
* meest recente cv, in word formaat, in het Nederlands
* korte en duidelijke motivatie, gericht op de aanvraag
* beschikbaarheid
* tariefindicatie
Omschrijving Freelancer
Gebruikersnaam
U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.nl
Opdrachtrubriek
ICT (netwerken en systemen)
Locatie Opdracht
Mechelen
Provincie
Buiten Nederland
Gewenste Reacties
Verspreiden via social media
2014-10-29 14:18:27
Opdracht is gesloten!